  • Data: 2022-08-30 14:29:55
    Temat: Re: Drukarka 3D
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 30 Aug 2022 14:16:58 +0200, heby wrote:

    > Filementy mają rózny skurcz. Taki PLA trzyma wymiary, a taki nylon
    > potrafi wyrwać kawałek szła podczas studzenia.
    >
    > Studzenie jesy nieuniknione - warstwy już wydrukowane wczęsniej będą
    > miały temperaturę kilkudziesięciu stopni vs temperatura wychodząca z
    > hotendu rzędu 2x0.
    >
    > Skurcz w przypadku nylonu powoduje rózne naprężenia któe widać na źle
    > zaprojektowanym przedmiocie jako wgniotki, wykrzywienia, zbielenia itd.
    > No i nie trzyma wymiarów.

    > Taki test nie pozkauje kurczenia się tworzywa, z resztą zrobiono go na
    > PLA, które kurczy się niemierzalnie.

    Ale drukowanie "w powietrzu" ladnie pokazuje :-)

    > Każda warstwa, któa jest równoległa do wyświetlacza, w wyniku
    > naświetlania, przykleja się do niego.
    >
    > Drukarka ciągnie potem wydruk w górę, odwrywając duża, delikatną
    > powierzchinię.

    Rozumiem, ze jak dno drukujemy, to przykleja sie tez do stolika?

> [...]
    > supportu jest niewątpliwie jakimś rozwiązaniem, ale wtedy powierzchnia
    > nie wyjdzie czysta - będzie masa punktów mocujących.

    > Pamiętaj o odrywaniu - powierzchnie równoległe do wyświetlacza będą
    > plastycznie odkształcać się, jeśli po drugiej stronei nie ma supportu, a
    > jak jest, to pojawą się zagłebiania w miejscach mocowania.

    > W przypadku filamnetu to wynik odlepiania się wydruku od kiepskiego
    > stolika, a w przypadku Nylonu czy ABS - efekt kuczenia się i dużych sił.
    > Takie PETG potrafi podczas "wrapingu" wyrwać kawałek szkła czy

    Chodzi mi o samo slowo ... no jest
    https://www.merriam-webster.com/dictionary/warp

    i nawet to znaczy.

    > Aby zminimalizować przypadek, kiedy *nagle* odrywana jest duża
    > powierzchnia. Wyobraź sobie drukowanie pustego sześcianiu - jego ścianki
    > boczne wyjdą super, ale ostatnie ścianka równoległa do do wyświetlacza -
    > wyjdzie wygięta. Bo ta ścianka pojawi się "nagle" pod koniec wydruku i
    > będzie od razu zrywana z duża siła powodując deformacje, a żywica na tym
    > etapie przypomina twardością podgrzane tworzywo.
    >
    > Teraz postaw ten sześcian na narożniku. Ani jedna ścianka boczna nie
    > pojawia się "nagle". Ale musisz dać support. Co oznacza, że co najmniej
> [...]

    Dzieki za info.
    Widac szybkosc to nie wszystko :-)

    A moze te metalowe 3D lepsze ? :-)

    J.