eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDrogowe cwaniactwo w korkachRe: Drogowe cwaniactwo w korkach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Drogowe cwaniactwo w korkach
    Date: Thu, 13 Oct 2011 08:47:32 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 64
    Message-ID: <j761i9$s54$1@inews.gazeta.pl>
    References: <4e9494d7$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
    <j726gb$afv$1@inews.gazeta.pl>
    <4e949ecd$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
    <j727uh$rt2$1@mx1.internetia.pl> <j741g4$1e69$1@news2.ipartners.pl>
    <j742jn$dal$1@inews.gazeta.pl> <j74348$1eue$1@news2.ipartners.pl>
    <j74b4g$me4$1@mx1.internetia.pl>
    <4e961582$0$2182$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@4...net>
    NNTP-Posting-Host: serwer.sekocenbud.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1318488457 28836 82.177.76.50 (13 Oct 2011 06:47:37 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 13 Oct 2011 06:47:37 +0000 (UTC)
    X-User: futrzak1966
    In-Reply-To: <c...@4...net>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
    Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.666
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2406095
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-10-13 01:12, J.F. pisze:
    > Dnia 12 Oct 2011 22:32:34 GMT, to napisał(a):
    >> Artur Maśląg
    >>> Raczej Ty płynnie próbujesz zmienić tor dyskusji z drogowego cwaniactwa
    >>> na poszerzanie jezdni kosztem innych użytkowników dróg.
    >>
    >> Żadnym kosztem. Jak Ci na 5 km Puławskiej dobudują 4 pas ruchu, to też
    >> będziesz marudził?
    >
    > W zaleznosci od miejsca docelowego i innych ukladow - moze bedzie
    > blogoslawil, a moze klal ze pieniadze gigantyczne wydali, a korki jakie
    > byly takie sa :-)

    Oczywiście, że tak :) Jeżeli już padł przykład Puławskiej (skoro pisał
    o tym "to" to pewnie DC) to kolejny pas jest zbędny - znaczy ma sens
    jako buspas. Ja wiem, że zaraz się zacznie krzyk, że jestem przeciwny
    jeździe samochodem ale to nie to. Zresztą Puławska jest pięknym
    przykładem zachowań cwaniaków, którzy na tych kilku kilometrach
    cuda wyczyniają by ominąć/wyprzedzić wszystkich w dowolny sposób
    i wjechać w korek z powrotem gdzieś tam z przodu, a nie zjechać
    w bok po kawałku "cwaniaczenia". Rozluźnia się dopiero tam,
    gdzie ruch się rozgałęzia i kolejny pas najwyżej skróci sam
    korek, co jest w sumie nieistotne w tym przypadku. Przy zabraniu
    jednego pasa (na odcinku Poleczki/Piaseczno) seryjne korki się
    wydłużą i to jest zdecydowanie niepożądane, ponieważ już teraz
    bywa problem w niektórych miejscach na wjechanie z poprzecznych
    na zmianie świateł. Druga sprawa, że to tez jest okres przejściowy,
    ponieważ trwają różne prace, które skutecznie blokują pewne
    fragmenty - tymczasowe światła, przewężenia itd.

    >> Idąc dalej -- może warto zwęzić wszystkie ulice do
    >> jednego pasa?
    >
    > Zebys sie kiedys nie zdziwil - mozesz odkorkowac ulice w miescie,
    > przenoszac korki poza miasto i na wyjazdy z osiedli.

    Oczywiście. Przecież to zjawisko w zasadzie naturalne. Jak się
    nie poprawi przepustowości, to korki nie znikną - najwyżej się
    przeniosą w inne miejsce.

    > wiecej pasow jest potrzebnych na skrzyzowaniach - niestety, ale jak sa
    > swiatla, to musi przy nich byc 2-3 pasy, zeby zapewnic przepustowosc
    > 1 pasa na ulicy z dala od swiatel.

    Wiesz, że ja widuję postęp w tej materii? Choć z drugiej strony mam
    wrażenie, że wiele osób zajmujących się tzw. "drogownictwem" nie ma
    zielonego pojęcia o inżynierii ruchu, albo pozwalają studentom na
    eksperymenty na żywym organizmie. Jest tutaj pewnie parę osób,
    które poruszają się na trasie Konstancin-Jeziorna - Warszawa
    (Warszawska, DK 724). Właśnie włączyli światła na rondzie przy
    Borowej - jestem ciekaw jak wam się podoba organizacja ruchu.
    O tym drugim rondzie ze ślepym pasem przez grzeczność nie wspomnę.

    >> W końcu na swojej trasie niewątpliwie napotkasz ulicę o
    >> jednym pasie, a wg. Twojej głupawej teorii, to najwęższy punkt decyduje o
    >> "przepustowości" (celowo w cudzysłowie).
    >
    > Bo czesto tak wlasnie jest.
    > No dobra, moze jest tych punktow troche wiecej, i razem decyduja o
    > przepustowosci.

    Wydawało mi się to oczywiste :)


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: