-
Data: 2011-10-13 08:47:32
Temat: Re: Drogowe cwaniactwo w korkach
Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-10-13 01:12, J.F. pisze:
> Dnia 12 Oct 2011 22:32:34 GMT, to napisał(a):
>> Artur Maśląg
>>> Raczej Ty płynnie próbujesz zmienić tor dyskusji z drogowego cwaniactwa
>>> na poszerzanie jezdni kosztem innych użytkowników dróg.
>>
>> Żadnym kosztem. Jak Ci na 5 km Puławskiej dobudują 4 pas ruchu, to też
>> będziesz marudził?
>
> W zaleznosci od miejsca docelowego i innych ukladow - moze bedzie
> blogoslawil, a moze klal ze pieniadze gigantyczne wydali, a korki jakie
> byly takie sa :-)
Oczywiście, że tak :) Jeżeli już padł przykład Puławskiej (skoro pisał
o tym "to" to pewnie DC) to kolejny pas jest zbędny - znaczy ma sens
jako buspas. Ja wiem, że zaraz się zacznie krzyk, że jestem przeciwny
jeździe samochodem ale to nie to. Zresztą Puławska jest pięknym
przykładem zachowań cwaniaków, którzy na tych kilku kilometrach
cuda wyczyniają by ominąć/wyprzedzić wszystkich w dowolny sposób
i wjechać w korek z powrotem gdzieś tam z przodu, a nie zjechać
w bok po kawałku "cwaniaczenia". Rozluźnia się dopiero tam,
gdzie ruch się rozgałęzia i kolejny pas najwyżej skróci sam
korek, co jest w sumie nieistotne w tym przypadku. Przy zabraniu
jednego pasa (na odcinku Poleczki/Piaseczno) seryjne korki się
wydłużą i to jest zdecydowanie niepożądane, ponieważ już teraz
bywa problem w niektórych miejscach na wjechanie z poprzecznych
na zmianie świateł. Druga sprawa, że to tez jest okres przejściowy,
ponieważ trwają różne prace, które skutecznie blokują pewne
fragmenty - tymczasowe światła, przewężenia itd.
>> Idąc dalej -- może warto zwęzić wszystkie ulice do
>> jednego pasa?
>
> Zebys sie kiedys nie zdziwil - mozesz odkorkowac ulice w miescie,
> przenoszac korki poza miasto i na wyjazdy z osiedli.
Oczywiście. Przecież to zjawisko w zasadzie naturalne. Jak się
nie poprawi przepustowości, to korki nie znikną - najwyżej się
przeniosą w inne miejsce.
> wiecej pasow jest potrzebnych na skrzyzowaniach - niestety, ale jak sa
> swiatla, to musi przy nich byc 2-3 pasy, zeby zapewnic przepustowosc
> 1 pasa na ulicy z dala od swiatel.
Wiesz, że ja widuję postęp w tej materii? Choć z drugiej strony mam
wrażenie, że wiele osób zajmujących się tzw. "drogownictwem" nie ma
zielonego pojęcia o inżynierii ruchu, albo pozwalają studentom na
eksperymenty na żywym organizmie. Jest tutaj pewnie parę osób,
które poruszają się na trasie Konstancin-Jeziorna - Warszawa
(Warszawska, DK 724). Właśnie włączyli światła na rondzie przy
Borowej - jestem ciekaw jak wam się podoba organizacja ruchu.
O tym drugim rondzie ze ślepym pasem przez grzeczność nie wspomnę.
>> W końcu na swojej trasie niewątpliwie napotkasz ulicę o
>> jednym pasie, a wg. Twojej głupawej teorii, to najwęższy punkt decyduje o
>> "przepustowości" (celowo w cudzysłowie).
>
> Bo czesto tak wlasnie jest.
> No dobra, moze jest tych punktow troche wiecej, i razem decyduja o
> przepustowosci.
Wydawało mi się to oczywiste :)
Następne wpisy z tego wątku
- 13.10.11 12:20 PM
- 13.10.11 13:03 jahi
- 13.10.11 13:09 Jarek Andrzejewski
- 13.10.11 13:14 Jarek Andrzejewski
- 13.10.11 13:19 Przemysław Czaja
- 13.10.11 13:28 Waldek Godel
- 13.10.11 13:31 Arek
- 13.10.11 13:42 Przemysław Czaja
- 13.10.11 13:44 Waldek Godel
- 13.10.11 13:45 Arek
- 13.10.11 13:47 Waldek Godel
- 13.10.11 13:52 Artur Maśląg
- 13.10.11 14:06 Arek
- 13.10.11 14:11 Jarek Andrzejewski
- 13.10.11 14:13 Arek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz