eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDrogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniejRe: Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
  • Data: 2020-01-21 14:32:17
    Temat: Re: Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 21 Jan 2020 13:31:44 +0100, T.

    > Może akurat na autach hybrydowych aż tak się nie znam, ale wydaje mi
    > się, że mają przekładnię planetarną sterowaną elektronicznie
    > (mechatronika).

    Nie mają. Mój PHEV co prawda podpina się bezpośrednio pod koła >75/h ale
    robi to sprzęgłem i robi to na stałę bez żadnej przekładni. W HEVach chyba
    nie ma w ogóle bezpośredniego podpięcia pod koła, a jeśli jest to też tylko
    przez sprzęgło. I to sprzęgło, ponieważ dopina się już podczas jazdy
    należycie równając prędkości obrotowe, praktycznie się nie zużywa.

    > Podobnie jak chyba mają rozruszniki (do włączania
    > silnika spalinowego) i alternatory (do ładowania
    > akumulatorów podczas jazdy na spalinowym)...

    No jest, to to samo co służy do odzyskiwania energii. Zresztą masz tutaj
    jak to jest w Outlanderze PHEV jeśli Cię to faktycznie interesuje ->
    https://www.myoutlanderphev.com/forum/viewtopic.php?
    f=10&t=1278 To jest
    jednak trochę bardziej skomplikowane, bo są dwa silniki elektryczne.

    > Mają więc praktycznie wszystko co ma auto spalinowe, a dochodzi cały
    > napęd elektryczny, baterie + odpowiednie sterowniki. Kiedyś mnie uczyli,
    > że im więcej części, tym większe prawdopodobieństwo usterki.

    Za to nie mają upierdliwej skrzyni biegów, silniki są wolnossące, często z
    cyklem Atkinsona (w Toykach to chyba wszystkie, w Outlanderze PHEV cykl
    Atkinsona dopiero polifcie z 2.4).

    > No i np. Toyota daje gwarancję na akumulator 10 lat, podczas gdy
    > spalinowe jeżdżą po 20 lat i więcej. Wymiana akumulatora w spalinowym
    > kosztuje 150 zł, a w Priusie?

    Po pierwsze to niecałe 2 miesiące wymieniałem aku w spalinowej Mazdzie
    90Ah, wziąłem jeden z najtańszych akumulatorów, jakiś chiński badziew, i
    kosztował 300 zł. Lepsze 450. Także nie teguj.

    Po drugie co Ty z tą wymianą w kółko. Nawet jeśli aku straci pojemność, to
    po pierwsze nie unieruchamia samochodu całkowicie i następnego właściciela
    może spokojnie taki pozostały zasięg zadowolić, a jak ktoś postanowi
    wymienić, to aku nie wędruje do śmieci -- można go nadal odsprzedać i
    odzyskać część kasy albo wykorzystać np. do UPSa domowego (co będę chciał
    zrobić, bo w moim Outlanderze wykazuje że już tylko 70% pierwotnej
    pojemności i aku podpada pod wymianę -- inna sprawa że to tylko soft
    samochodu tak twierdzi, bo bateria faktycznie ma ponad 95% wyjściowej
    pojemności, pisałem na grupie o tym -- ale skoro wymieniają, to wymienię, a
    ten "zepsuty" spróbuję odkupić i postawić w domu do PV oraz jako UPS).

    Po trzecie większość producentów daje 3 lata gwarancji na samochód, na
    sprzęgło czy K2M jako elementy eksploatacyjne nie daje, podobnie na
    zajechany np. brakiem oleju silnik gwarancji nie ma WCALE. Mnie żona w
    Mazdzie sprzęgło zajechała w jednej tylko zaspie -- przy 66tkm poszło do
    wymiany za 2k zł.

    Pytałem, ale pominąłeś -- jeździłeś chociaż miesiąc elektrykiem? Pojeździj,
    potem przesiądź się do spaliniaka i opowiedz o swoich wrażeniach. Zobaczymy
    czy EV to tylko magia i moda, czy też będziesz miał notorycznego wkurwa
    przy każdym wciśnięciu gazu (albo przy zdejmowaniu jak "sam" nie hamuje) i
    zaraz sprawdzał czy się coś nie rozsypuje bo taki hałas spod maski idzie.
    :P Nie wspomnę o tym, że nie nagrzejesz i nie ochłodzisz tego swojego
    kochanego spaliniaka zdalnie i znowu będziesz wsiadać do lodówki w zimie i
    piekarnika w lato.

    --
    Pozdor
    Myjk