eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDrogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniejRe: Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
    et!news.albasani.net!news.roellig-ltd.de!open-news-network.org!border2.nntp.ams
    1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <5e26ca91$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <5e26e498$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org>
    <5e26ef31$0$17365$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 21 Jan 2020 14:32:17 +0100
    Message-ID: <1vwial7g3ickl$.dlg@myjk.org>
    Lines: 66
    NNTP-Posting-Host: 83.6.186.217
    X-Trace: 1579613536 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17345 83.6.186.217:55949
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2670558
    [ ukryj nagłówki ]

    Tue, 21 Jan 2020 13:31:44 +0100, T.

    > Może akurat na autach hybrydowych aż tak się nie znam, ale wydaje mi
    > się, że mają przekładnię planetarną sterowaną elektronicznie
    > (mechatronika).

    Nie mają. Mój PHEV co prawda podpina się bezpośrednio pod koła >75/h ale
    robi to sprzęgłem i robi to na stałę bez żadnej przekładni. W HEVach chyba
    nie ma w ogóle bezpośredniego podpięcia pod koła, a jeśli jest to też tylko
    przez sprzęgło. I to sprzęgło, ponieważ dopina się już podczas jazdy
    należycie równając prędkości obrotowe, praktycznie się nie zużywa.

    > Podobnie jak chyba mają rozruszniki (do włączania
    > silnika spalinowego) i alternatory (do ładowania
    > akumulatorów podczas jazdy na spalinowym)...

    No jest, to to samo co służy do odzyskiwania energii. Zresztą masz tutaj
    jak to jest w Outlanderze PHEV jeśli Cię to faktycznie interesuje ->
    https://www.myoutlanderphev.com/forum/viewtopic.php?
    f=10&t=1278 To jest
    jednak trochę bardziej skomplikowane, bo są dwa silniki elektryczne.

    > Mają więc praktycznie wszystko co ma auto spalinowe, a dochodzi cały
    > napęd elektryczny, baterie + odpowiednie sterowniki. Kiedyś mnie uczyli,
    > że im więcej części, tym większe prawdopodobieństwo usterki.

    Za to nie mają upierdliwej skrzyni biegów, silniki są wolnossące, często z
    cyklem Atkinsona (w Toykach to chyba wszystkie, w Outlanderze PHEV cykl
    Atkinsona dopiero polifcie z 2.4).

    > No i np. Toyota daje gwarancję na akumulator 10 lat, podczas gdy
    > spalinowe jeżdżą po 20 lat i więcej. Wymiana akumulatora w spalinowym
    > kosztuje 150 zł, a w Priusie?

    Po pierwsze to niecałe 2 miesiące wymieniałem aku w spalinowej Mazdzie
    90Ah, wziąłem jeden z najtańszych akumulatorów, jakiś chiński badziew, i
    kosztował 300 zł. Lepsze 450. Także nie teguj.

    Po drugie co Ty z tą wymianą w kółko. Nawet jeśli aku straci pojemność, to
    po pierwsze nie unieruchamia samochodu całkowicie i następnego właściciela
    może spokojnie taki pozostały zasięg zadowolić, a jak ktoś postanowi
    wymienić, to aku nie wędruje do śmieci -- można go nadal odsprzedać i
    odzyskać część kasy albo wykorzystać np. do UPSa domowego (co będę chciał
    zrobić, bo w moim Outlanderze wykazuje że już tylko 70% pierwotnej
    pojemności i aku podpada pod wymianę -- inna sprawa że to tylko soft
    samochodu tak twierdzi, bo bateria faktycznie ma ponad 95% wyjściowej
    pojemności, pisałem na grupie o tym -- ale skoro wymieniają, to wymienię, a
    ten "zepsuty" spróbuję odkupić i postawić w domu do PV oraz jako UPS).

    Po trzecie większość producentów daje 3 lata gwarancji na samochód, na
    sprzęgło czy K2M jako elementy eksploatacyjne nie daje, podobnie na
    zajechany np. brakiem oleju silnik gwarancji nie ma WCALE. Mnie żona w
    Mazdzie sprzęgło zajechała w jednej tylko zaspie -- przy 66tkm poszło do
    wymiany za 2k zł.

    Pytałem, ale pominąłeś -- jeździłeś chociaż miesiąc elektrykiem? Pojeździj,
    potem przesiądź się do spaliniaka i opowiedz o swoich wrażeniach. Zobaczymy
    czy EV to tylko magia i moda, czy też będziesz miał notorycznego wkurwa
    przy każdym wciśnięciu gazu (albo przy zdejmowaniu jak "sam" nie hamuje) i
    zaraz sprawdzał czy się coś nie rozsypuje bo taki hałas spod maski idzie.
    :P Nie wspomnę o tym, że nie nagrzejesz i nie ochłodzisz tego swojego
    kochanego spaliniaka zdalnie i znowu będziesz wsiadać do lodówki w zimie i
    piekarnika w lato.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: