eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDrogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniejRe: Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
  • Data: 2020-01-21 16:33:38
    Temat: Re: Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Tue, 21 Jan 2020 16:02:26 +0100, viktorius


    > Sposób przeniesienia napędu z silnika spalinowego
    > w Outlanderze nie jest jedynym sposobem,

    Pewnie dlatego że to PHEV. ;)

    > więc nie generalizuj że w hybrydach nie ma skrzyń
    > biegów. Obydwaj macie rację, bo np w toyotach jest przekładnia
    > planetarna, sterowana dwoma silnikami elektrycznymi. Dzięki temu jest
    > osiągnięty zmiennego przełożenia a sama skrzynia jest nazywana przez
    > Toyotę e-cvt.

    OK, chodziło o "klasyczną" skrzynię biegów.

    > Mają skrzynie biegów, ale o tym już pisałem :P
    > Cykl Atkisona jest wydajniejszy energetycznie i silnik pyrka sobie na
    > nim pewnie przez większość czasu. A gdy potrzeba mocy, silnik może sobie
    > przejść na Otto, nawet z turbo (patrz Toyota 1.2).

    Tylko w większości przypadków jest to zbyteczne.

    > Jeśli mogę wrzucić swoje 2 grosze, to hybryda może i jest fajna, wydajna
    > i spoko.

    Przy czym IMHO HEVy to technologia mocno przechodnia i to ciśnięcie Toyoty
    na hybrydy jest wg mnie słabe, by nie rzec, głupie. Ale i oni w końcu
    dostrzegli, i pewnie dzięki temu nie podzielą losu Nokii :P że od EV się
    nie ucieknie, i sobie zabezpieczyli dostawy ogniw.

    > Ale faworyzowane prawem są pełne elektryki: możliwość jazdy
    > buspasem, wjazdu do ścisłego centrum miast, tańsze/darmowe parkowanie.
    > Oczywiście buspasów jak na lekarstwo, miejsca parkingowe i tak zawalone,
    > ale chodzi mi o zasadę.
    > Jak dla mnie, żadnej korzyści dla kierowcy. Jak stał w korku, tak stoi,
    > wdycha wyziewy innych, a na autostradzie spala tyle samo, co zwykły
    > benzyniak. Jak nie widać różnicy, to po do przepłacać? Bo ciszej? Dobre
    > benzyniaki są prawie bezgłośne na małych obrotach, diesle też coraz
    > cichsze. A przy prędkości autostradowej to nie silnik, ale powietrze i
    > opony są największym źródłem hałasu.

    Ale rozmawiamy o warunkach do których EV się nadają, czyli nie na
    autostrady. W mieście silnik, niezależnie jak cichy, będzie dokuczać przy
    ruszaniu...

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: