eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDroga hamowania vs prędkość › Re: Droga hamowania vs prędkość
  • X-Received: by 10.31.147.5 with SMTP id v5mr1450080vkd.5.1516971016160; Fri, 26 Jan
    2018 04:50:16 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.31.147.5 with SMTP id v5mr1450080vkd.5.1516971016160; Fri, 26 Jan
    2018 04:50:16 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer01.iad!feed-me.highwinds-medi
    a.com!news.highwinds-media.com!s47no1382941qta.0!news-out.google.com!e39ni370qt
    k.1!nntp.google.com!i22no1384565qta.1!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.goo
    glegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 26 Jan 2018 04:50:15 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <p4eoto$5uu$3@node1.news.atman.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=155.145.195.132;
    posting-account=OJ1XVwoAAACBHdHrho7hVQgcSSrHGtWs
    NNTP-Posting-Host: 155.145.195.132
    References: <p4d7op$7ea$1@node2.news.atman.pl> <p4ekp4$f3s$1@node2.news.atman.pl>
    <p4elp3$5uu$1@node1.news.atman.pl> <p4en4l$hbd$1@node2.news.atman.pl>
    <p4eo61$5uu$2@node1.news.atman.pl> <p4eoto$5uu$3@node1.news.atman.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <0...@g...com>
    Subject: Re: Droga hamowania vs prędkość
    From: v...@g...com
    Injection-Date: Fri, 26 Jan 2018 12:50:16 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Body-CRC: 3450506543
    X-Received-Bytes: 3384
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2623455
    [ ukryj nagłówki ]

    On Friday, January 26, 2018 at 9:29:46 AM UTC+1, Shrek wrote:
    > W dniu 26.01.2018 o 09:17, Shrek pisze:
    >
    > > IMHO tak: a=F/m. Masa jest stała - teraz ptranie czy siła hamulców też -
    > > moim zdaniem po fazie początkowej, gdzie klocki się zaciskają potem jest
    > > stała (o ile po prostu wciskasz pedał w podłogę). Tyle machaniki
    > > klasycznej - potem dochodzi ABS który siłę hamowania ogranicza (ale
    > > raczej na końcy, co by przeczyło obserwacjom przedpiscy).
    >
    > Mimo wszystko intuicja podpowiada mi, że rzeczywiście im wolniej tym
    > lepiej hamujesz (fizyka wspomina o kwadracie we wzorze na energię
    > kinetyczną), doświadczenie również podpowiada, że z 200 to na początku
    > zaskakująco wolno hamujesz, doświadczenia na ćwiczen hamowania
    > awaryjnego na moto jak i każdorazowe rozczarowanie jak "trzeba" było
    > heblować z wiekszych prędkości równiez...
    >
    > polukałem w googlu i rzeczywiście:
    >
    > http://3.bp.blogspot.com/-mFvMVMm-G3Y/Uq-nBDOeRMI/AA
    AAAAAAAoc/FC9vf90ZV7g/s1600/hamowanie2.jpeg
    >
    > Im wolniej tym "stromiej" prędkość tracisz. Więc przedpisca miał rację,
    > trzeba tylko wytłumaczyć na gruncie fizyki. Kwadrat we wzorze na energię
    > kinatyczną IMHO tego nie tłumaczy bo wynik byłby znacznie gorszy. Więc
    > po prostu charakterystyka hamulców i to, że w praktyce nikt od razu nie
    > ciśnie do podłogi.

    Stromiej jest, ale w funkcji drogi, a nie czasu. Z tych wykresow wynika nic innego,
    jak tylko to, ze w dowolnym momencie hamowania opoznienie wynosi okolo 7.5 m/s^2, i
    praktycznie nie zmienia sie w ogole w czasie.

    Pozdrawiam, W.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: