eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDroga hamowania vs prędkośćRe: Droga hamowania vs prędkość
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Droga hamowania vs prędkość
    Date: Fri, 26 Jan 2018 13:46:55 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 29
    Message-ID: <p4f804$sic$1@node1.news.atman.pl>
    References: <p4d7op$7ea$1@node2.news.atman.pl> <p4ekp4$f3s$1@node2.news.atman.pl>
    <p4elp3$5uu$1@node1.news.atman.pl> <p4en4l$hbd$1@node2.news.atman.pl>
    <p4eo61$5uu$2@node1.news.atman.pl> <p4eoto$5uu$3@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1516970820 29260 89.69.207.111 (26 Jan 2018 12:47:00
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 26 Jan 2018 12:47:00 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.5.2
    In-Reply-To: <p4eoto$5uu$3@node1.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2623454
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 26-01-2018 o 09:29, Shrek pisze:

    > polukałem w googlu i rzeczywiście:
    >
    > http://3.bp.blogspot.com/-mFvMVMm-G3Y/Uq-nBDOeRMI/AA
    AAAAAAAoc/FC9vf90ZV7g/s1600/hamowanie2.jpeg
    >
    >
    > Im wolniej tym "stromiej" prędkość tracisz. Więc przedpisca miał rację,
    > trzeba tylko wytłumaczyć na gruncie fizyki. Kwadrat we wzorze na energię
    > kinatyczną IMHO tego nie tłumaczy bo wynik byłby znacznie gorszy. Więc
    > po prostu charakterystyka hamulców i to, że w praktyce nikt od razu nie
    > ciśnie do podłogi.

    Małe sprostowanie - ja od razu cisnąłem do podłogi. Na tym właśnie test
    polegał. Pedał do dechy w dokładnie tym samym, oznaczonym punkcie toru
    testowego. Prób było kilka by wyeliminować podejrzenie błędów czasu
    reakcji itp. Wyniki w 100% powtarzalne. Góra metr w tą czy w tamtą
    stronę. Instruktor siedział obok mnie m.in. po to by kontrolować czy ja
    nie robię czegoś niewłaściwego mimowolnie.

    Jeśli mogę pozwolić sobie na spostrzeżenia, to w/w charakterystyki
    rysują wyraźny kształt funkcji kwadratowej. Z całą pewnością jest on
    złagodzony innymi czynnikami typu warstwa wody między oponą a lodem lub
    na suchej nawierzchni zmienną temperaturą tarcz/klocków. Plus pewnie
    jeszcze jakieś czynniki.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: