-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Droga hamowania vs prędkość
Date: Fri, 26 Jan 2018 12:47:18 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 34
Message-ID: <p4f4gb$p1g$1@node1.news.atman.pl>
References: <p4d7op$7ea$1@node2.news.atman.pl> <p4dbnt$aju$1@dont-email.me>
<p4dcut$cbh$1@node2.news.atman.pl>
<4...@g...com>
<p4dkod$ak4$1@node1.news.atman.pl>
<p4ep0c$qq5$1$viktoriu@news.chmurka.net>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1516967243 25648 89.69.207.111 (26 Jan 2018 11:47:23
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 26 Jan 2018 11:47:23 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.5.2
In-Reply-To: <p4ep0c$qq5$1$viktoriu@news.chmurka.net>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2623450
[ ukryj nagłówki ]W dniu 26-01-2018 o 09:31, viktorius pisze:
> Energia kinetyczna w najprostszej postaci to E=mv^2/2 czyli mamy
> prędkość do kwadratu.
>
> Hamulce mają stałą wydajność (zakładamy, ze nie maleje/wzrasta z
> temperaturą)
> Po tych śliskich założeniach nadal wychodzi, że wytracenie prędkości "o
> 40" ale z 40 do 0 albo z 80 do 40 to jednak inna energia. I droga
> hamowania przy wytraceniu o tę samą wartość prędkości będzie inna.
Właśnie tak to sobie tłumaczę. Zresztą nie chodzi mi o szukanie
odpowiedzi w teorii lecz o zwrócenie kolegom uwagi iż taki efekt
istnieje i jest bardzo niebezpieczny. Jak widać z treści dyskusji -
część osób jednak tego nie wie więc słusznym było utworzenie pozornie
trywialnego tematycznie wątku.
Skoro jednak teorię angażujesz, to uzupełnię też, że droga hamowania nie
tylko od energii zależy ale od prędkości więc jej obserwowanie może nie
być czytelne dla kierowcy (nie używającego akcelerometru). Skupiając się
wyłącznie na odczuciach siły hamowania wyraźnie jest ten moment
narastania wyczuwalny bez żadnych przyrządów.
No i jeszcze jedna rzecz, która mogła mieć miejsce: aquaplaning. Pewnie
między oponą a lodem powstała warstwa wody wskutek ciepła tarcia.
> I nie wiem skąd te spostrzeżenia że "wykładniczo"? Spaliście na fizyce?
Sądzę, ze koledzy źle nazwali funkcję i mieli na myśli kwadrat prędkości :-)
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.18 13:20 Marek S
- 26.01.18 13:29 Marek S
- 26.01.18 13:46 Marek S
- 26.01.18 13:50 v...@g...com
- 26.01.18 15:29 viktorius
- 26.01.18 16:06 T.
- 26.01.18 19:50 Tomasz Pyra
- 26.01.18 20:15 Marek S
- 26.01.18 20:21 mk4
- 26.01.18 20:47 Marek S
- 26.01.18 20:51 Shrek
- 26.01.18 21:03 Marek S
- 26.01.18 21:06 Marek S
- 26.01.18 23:21 Tomasz Pyra
- 26.01.18 23:32 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-29 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-01-29 Białystok => UX Designer <=
- 2025-01-29 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-29 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-29 Zdalny podpis
- 2025-01-29 Nazbyt "muzyczne" słuchawki
- 2025-01-29 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-29 Prawo jak je [nie]rząd rozumie.
- 2025-01-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-29 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-28 Ściąganie hasła frezem
- 2025-01-28 Rok 1973
- 2025-01-28 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2025-01-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=