eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDroga hamowania vs prędkośćRe: Droga hamowania vs prędkość
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: "miumiu" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Droga hamowania vs prędkość
    Date: Fri, 26 Jan 2018 08:18:55 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 28
    Message-ID: <p4ekp4$f3s$1@node2.news.atman.pl>
    References: <p4d7op$7ea$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 79.110.197.249
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1516951140 15484 79.110.197.249 (26 Jan 2018 07:19:00
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 26 Jan 2018 07:19:00 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2623430
    [ ukryj nagłówki ]


    > Jest jeszcze jedna lekcja z powyższego. Otóż w teście C wiecie jaką
    > miałem prędkość w punkcie B? 60km/h! Czyli mniej więcej przez jakąś połowę
    > drogi zwolniłem zaledwie o 20km/h. Tak naprawdę auto zaczyna skutecznie
    > zwalniać dopiero pod koniec drogi hamowania.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Marek


    Dziwne te wyniki. Przeczy to troche fizyce, bo teoretycznie jak masz stałą
    siłę oporu, to hamujesz dokladnie liniowo. Jesli jest tak jak piszesz, to
    nie bylo stalego oporu hamowania. Moze tak byc jesli jest mokra nawierzchnia
    i tworzy sie warstewka wody miedzy opona i nawierzchnia drogi, lyse albo
    kiepskie opony, niskiej jakosci tarcze i klocki o zlej charakterystyce. Na
    suchej dobrej nawierzchni, dobrych oponach i sprawnym układzie hamulcowym
    hamowanie powinno być zblizone do liniowego.
    Jesli jest tak jak piszesz, to odczucie hamowania powinno byc takie ze z
    poczatku nic sie nie dzieje, a dopiero na sam koniec wyrywa cie z pasow. Ja
    jakos nie mam takich obserwacji, moze dlatego ze rzadko hamuje awaryjnie.
    Wlasnie zamowilem sobie modul-akcelerometra CJMCU-325 u Chinczykow, wstawie
    do samochodu i zobaczymy jak sie ta sila oporu zmienia. Czy jest liniowa,
    czy sie zwieksza pod koniec i jak szybko :)

    Pzdr


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: