  • Data: 2018-01-26 08:18:55
    Temat: Re: Droga hamowania vs prędkość
    Od: "miumiu" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jest jeszcze jedna lekcja z powyższego. Otóż w teście C wiecie jaką
    > miałem prędkość w punkcie B? 60km/h! Czyli mniej więcej przez jakąś połowę
    > drogi zwolniłem zaledwie o 20km/h. Tak naprawdę auto zaczyna skutecznie
    > zwalniać dopiero pod koniec drogi hamowania.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Marek

    Dziwne te wyniki. Przeczy to troche fizyce, bo teoretycznie jak masz stałą
    siłę oporu, to hamujesz dokladnie liniowo. Jesli jest tak jak piszesz, to
    nie bylo stalego oporu hamowania. Moze tak byc jesli jest mokra nawierzchnia
    i tworzy sie warstewka wody miedzy opona i nawierzchnia drogi, lyse albo
    kiepskie opony, niskiej jakosci tarcze i klocki o zlej charakterystyce. Na
    suchej dobrej nawierzchni, dobrych oponach i sprawnym układzie hamulcowym
    hamowanie powinno być zblizone do liniowego.
    Jesli jest tak jak piszesz, to odczucie hamowania powinno byc takie ze z
    poczatku nic sie nie dzieje, a dopiero na sam koniec wyrywa cie z pasow. Ja
    jakos nie mam takich obserwacji, moze dlatego ze rzadko hamuje awaryjnie.
    Wlasnie zamowilem sobie modul-akcelerometra CJMCU-325 u Chinczykow, wstawie
    do samochodu i zobaczymy jak sie ta sila oporu zmienia. Czy jest liniowa,
    czy sie zwieksza pod koniec i jak szybko :)

    Pzdr