-
X-Received: by 10.31.3.215 with SMTP id f84mr749592vki.9.1516913868614; Thu, 25 Jan
2018 12:57:48 -0800 (PST)
X-Received: by 10.31.3.215 with SMTP id f84mr749592vki.9.1516913868614; Thu, 25 Jan
2018 12:57:48 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer02.iad!feed-me.highwinds-medi
a.com!news.highwinds-media.com!i22no908515qta.1!news-out.google.com!e39ni55qtk.
1!nntp.google.com!s47no906183qta.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.google
groups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Thu, 25 Jan 2018 12:57:48 -0800 (PST)
In-Reply-To: <p4dcut$cbh$1@node2.news.atman.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=71.92.167.2;
posting-account=C9vf4AoAAAAd29of-99xRUaFf4TZsKOU
NNTP-Posting-Host: 71.92.167.2
References: <p4d7op$7ea$1@node2.news.atman.pl> <p4dbnt$aju$1@dont-email.me>
<p4dcut$cbh$1@node2.news.atman.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <4...@g...com>
Subject: Re: Droga hamowania vs prędkość
From: Yeti Siedzinski <y...@s...com>
Injection-Date: Thu, 25 Jan 2018 20:57:48 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Body-CRC: 2375615957
X-Received-Bytes: 2814
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2623408
[ ukryj nagłówki ]On Thursday, January 25, 2018 at 11:59:26 AM UTC-8, Marek S wrote:
> W dniu 25-01-2018 o 20:38, ToMasz pisze:
>
> > nie wiem jaki był Twój zamiar, ale jest ciekawy wstęp, trzy fotki i
> > dodatkowe spostrzeżenie. Czy z rozpędu nie pominąłeś treści, opisu,
> > wniosków?
>
> hehehe
> Założyłem, że obrazki są samo-komentujące się. Chciałem przemówić do
> wyobraźni jak bardzo prędkość wpływa na drogę hamowania. Obraz łatwiej
> przekazuje informacje.
>
> W innym wątku spotkałem się z opinią, że zależność jest liniowa. Czyli
> 100km/h -> 50km/h to tyle samo mniej więcej co 50km/h -> 0.
>
> Prawda jest zupełnie inna. Teoretycznie zależność jest kwadratowa:
> jedziesz 2x szybciej, hamujesz 4x dłużej. Praktyka z kolei jeszcze
> ciekawsza - opisałem to w spostrzeżeniu.
>
> A czemu tych wywodów nie napisałem? Bo odesłano by mnie wykładać w
> przedszkolu :-)
>
> --
> Pozdrawiam,
> Marek
Opoznienie jest mniej wiecej stale (9 - 10 m/s^2)
Predkosc spada liniowo
Droga pokonana spada pewnie wykladniczo
oczywiscie wszystko to w relacji do czasu.
Fajnie by bylo gdyby obowiazkowa wiedza kierowocy byl kurs matematyki i fizyki :)
Yeti
Następne wpisy z tego wątku
- 25.01.18 21:56 Tomasz Pyra
- 25.01.18 22:02 Mateusz Bogusz
- 25.01.18 22:28 J.F.
- 25.01.18 23:12 Marek S
- 25.01.18 23:13 TomN
- 25.01.18 23:22 Marek S
- 25.01.18 23:24 Marek S
- 25.01.18 23:36 J.F.
- 26.01.18 01:08 Marek S
- 26.01.18 08:18 miumiu
- 26.01.18 08:36 Shrek
- 26.01.18 08:59 miumiu
- 26.01.18 09:02 p...@g...com
- 26.01.18 09:17 Shrek
- 26.01.18 09:29 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
Najnowsze wątki
- 2024-10-19 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2024-10-19 Warszawa => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-10-19 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-18 Marsz niepodleglosci
- 2024-10-18 Pożar parkingu w Luton
- 2024-10-18 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-18 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-18 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-18 uwazajmy na haczyki w umowach
- 2024-10-18 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-10-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=