  • 31. Data: 2011-02-09 08:11:20
    Temat: Re: Drapie w podeszwę...
    Od: amos <g...@g...com>

    On 9 Lut, 07:30, MarcinJM <m...@i...pl> wrote:

    > Mi to wyglada na zeszklone/spalone klocki.
    > Dawno temu w lanosie mialem podobny objaw po zalozeniu jakis badziewnych
    > klockow. Po zmianie na normalne, firmowe, objaw ustal.

    Pewnie mialoby to sens, gdyby nie to, ze objawy wystepuja na roznych 2
    kompletach tarcz/klockow.

    Poza tym raczej nie jezdze Twoim stylem ;)
    Moje auto to nie rajdowka a kanapowoz.

    --
    zdrowka
    amos

  • 32. Data: 2011-02-09 08:15:13
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-02-09 08:11, amos pisze:

    > Pewnie mialoby to sens, gdyby nie to, ze objawy wystepuja na roznych 2
    > kompletach tarcz/klockow.
    >
    > Poza tym raczej nie jezdze Twoim stylem ;)
    > Moje auto to nie rajdowka a kanapowoz.

    Ale ja w kanapowozie tak mialem (o ile lanosa mozna nazwac kanapowozem) :)
    Z tym, ze jak mowisz, ze na poprzednim komplecie tez tak miales to
    raczej nie klocki.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 33. Data: 2011-02-09 08:27:38
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-02-09 08:07, amos pisze:

    > To z jakiego powodu w innym aucie (takze i poczatkowo w tym) jestem w
    > stanie spokojnie zatrzymac auto bez uruchamiania pracy ABS?
    > Z tego co rozumiem powinny zaistniec pewne warutnki

    Bo ponizej pewnej predkosci ABS juz sie nie uruchamia.
    Warunki jaka musza zaistniec to predkosc X > od predkosci minimlnej
    zdzialania ABS i zablokowanie kola, cisnienie w ukladzie nie ma
    znaczenia, bo jezeli kolo sie zatrzymalo to sterownik ma za zadanie je
    odblokowac.
    I teraz, jezeli masz np. uszkodzony przewod czujnika, ktory raz
    kontaktuje raz nie, powoduje to, ze sterownik mysli, ze kolo sie
    ztrzymalo i obniza cisnienie w ukladzie, aby kolo odblokowac, dzialanie
    to czuc na pedale hamulca w sposob przez Ciebie opisany.

    > Poniewaz chce sie na tym poznac. Czy Ty jak o czyms nie masz pojecia,
    > to nie probujesz zdobyc wiedzy? To czy takie niedopuszczalne? Co Cie w
    > tym tak bulwersuje?

    Otrzymales wystrczajacy opis problemu, ale drazysz temat jakbys sie znal
    lepiej, albo conajmniej sam chcial to naprawic.
    Wiesz juz co moze byc przyczyna to teraz mozesz jechac do mechanika i
    sprwdzic czy diagnoza byla poprawna.

    > O ile bedzie wiedzial co to jest a nie wymieni pompe, powie "panie, to
    > jeszcze czujnik ma pan uszkodzony" i powymienia kupe innych
    > niepotrzebnych rzeczy.

    Ale juz zostalo napisane, ze moze byc winny czujnik lub zebnik, tudziez
    pierscien magnetyczny.
    Nie wiem jakie masz auto, ale nie zdziw sie jak bedzie trzeba wymienic
    np. lozysko, albo cala piaste bo tam czesto zlokalizowne sa pierscienie
    magnetyczne.

    --
    Karolek

  • 34. Data: 2011-02-09 08:46:16
    Od: amos <g...@g...com>

    On 9 Lut, 08:27, Karolek <d...@o...pl> wrote:

> [...]
    > ztrzymalo i obniza cisnienie w ukladzie, aby kolo odblokowac, dzialanie
    > to czuc na pedale hamulca w sposob przez Ciebie opisany.

    Dzieki za wyjasnienia. O razu tak trzeba bylo.

    > Otrzymales wystrczajacy opis problemu, ale drazysz temat jakbys sie znal
    > lepiej,

    Jakbym sie znal lepiej to bym nie zadawal pytan.

    >albo conajmniej sam chcial to naprawic.

    Chcialbym, ale nie mam narzedzi ani warunkow. Nie biore wiec takiej
    mozliwosci pod uwage.

    > Wiesz juz co moze byc przyczyna to teraz mozesz jechac do mechanika i
    > sprwdzic czy diagnoza byla poprawna.

    Wiem jaka jest prawdopodobna przyczyna, bo zadalem pytania i
    otrzymalem odpowiedzi. Nie dziw sie wiec, ze ludzie pytaja. Po to
    jest grupa.

    Z mechanikiem zawsze lepiej sie rozmawia, gdy ten wie, ze wlasciciel
    auta wie cos wiecej niz to, gdzie jest stacyjka.

> [...]
    > Nie wiem jakie masz auto, ale nie zdziw sie jak bedzie trzeba wymienic
    > np. lozysko, albo cala piaste bo tam czesto zlokalizowne sa pierscienie

    Z tego zdaje sobie sprawe, niemniej dziekuję za podpowiedz.

    --
    pozdrawiam
    amos

  • 35. Data: 2011-02-09 09:33:18
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    > Heh, no mam ABS lecz hamowanie odbywa sie w warunkach bardzo dalekich
    > o uruchomienia sie ABSu. Delikatne hamowanie przy niskich
    > predkosciach.

    Z twojego opisuu objawy sa dokladnie takie jak u mnie... lekkie
    przyhamowanie i ABS sobie chrumka bez powodu. Co do komunikatow. To u
    mnie z reguly tez nie bylo zadnej informacji. Czasem tylko jak cos mu
    sie bardzo nie zgodzilo jezeli chodzi o odczyt predkosci kol to
    wyswietlil ABS FAULT i wylaczyl calkowicie ABS.

  • 36. Data: 2011-02-09 10:49:36
    Od: amos <g...@g...com>

    On 9 Lut, 09:33, Konrad L <p...@o...pl> wrote:

> [...]
    > sie bardzo nie zgodzilo jezeli chodzi o odczyt predkosci kol to
    > wyswietlil ABS FAULT i wylaczyl calkowicie ABS.

    Sprawdzilem i wedlug dokumentacji czujnik powinien miec opornosc ~1,6
    kOhm. Pomiar wykazal. ze czujnik lewego kola ma 58,8 kOhm. Wszystko
    wskazuje na awarie czujnika.

    --
    zdrowka
    amos

  • 37. Data: 2011-02-09 11:59:48
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl>

    > Bo mysli, ze sie kolo zatrzymalo!
    > Ja jebie, nie znasz sie na tym to po kiego grzyba Ci ta wiedza.
    > Wiesz juz, ze moze to byc ABS, a teraz jedz do mechanika i niech naprawi i
    > bedziesz wiedzial, czy to byl ABS czy nie.

    Jasne, pół auta mu wymieni za jego pieniądze a dalej będzie tak samo

  • 38. Data: 2011-02-09 12:12:02
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl>

    > Nie, nie zarejestrowalby.

    ... jakby się nie dało tego odróżnić od prawidłowego sygnału z czujnika

  • 39. Data: 2011-02-09 16:07:54
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-02-09 12:12, niusy.pl pisze:

    > ... jakby się nie dało tego odróżnić od prawidłowego sygnału z czujnika

    Zatem sluchamy kolejnego juz mistrza, ktory powie nam i tym durnym
    inzynierom jak poprawnie zprojektowac system ABS :>

    --
    Karolek

  • 40. Data: 2011-02-09 16:09:14
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-02-09 11:59, niusy.pl pisze:

    > Jasne, pół auta mu wymieni za jego pieniądze a dalej będzie tak samo

    To niech zmieni mechanika, jak ten jego nie potrafi zlokalizowac usterki.

    --
    Karolek