    From: Karolek <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Drapie w podeszwę...
    Date: Wed, 09 Feb 2011 08:27:38 +0100

    W dniu 2011-02-09 08:07, amos pisze:

    > To z jakiego powodu w innym aucie (takze i poczatkowo w tym) jestem w
    > stanie spokojnie zatrzymac auto bez uruchamiania pracy ABS?
    > Z tego co rozumiem powinny zaistniec pewne warutnki

    Bo ponizej pewnej predkosci ABS juz sie nie uruchamia.
    Warunki jaka musza zaistniec to predkosc X > od predkosci minimlnej
    zdzialania ABS i zablokowanie kola, cisnienie w ukladzie nie ma
    znaczenia, bo jezeli kolo sie zatrzymalo to sterownik ma za zadanie je
    odblokowac.
    I teraz, jezeli masz np. uszkodzony przewod czujnika, ktory raz
    kontaktuje raz nie, powoduje to, ze sterownik mysli, ze kolo sie
    ztrzymalo i obniza cisnienie w ukladzie, aby kolo odblokowac, dzialanie
    to czuc na pedale hamulca w sposob przez Ciebie opisany.

    > Poniewaz chce sie na tym poznac. Czy Ty jak o czyms nie masz pojecia,
    > to nie probujesz zdobyc wiedzy? To czy takie niedopuszczalne? Co Cie w
    > tym tak bulwersuje?

    Otrzymales wystrczajacy opis problemu, ale drazysz temat jakbys sie znal
    lepiej, albo conajmniej sam chcial to naprawic.
    Wiesz juz co moze byc przyczyna to teraz mozesz jechac do mechanika i
    sprwdzic czy diagnoza byla poprawna.

    > O ile bedzie wiedzial co to jest a nie wymieni pompe, powie "panie, to
    > jeszcze czujnik ma pan uszkodzony" i powymienia kupe innych
    > niepotrzebnych rzeczy.

    Ale juz zostalo napisane, ze moze byc winny czujnik lub zebnik, tudziez
    pierscien magnetyczny.
    Nie wiem jakie masz auto, ale nie zdziw sie jak bedzie trzeba wymienic
    np. lozysko, albo cala piaste bo tam czesto zlokalizowne sa pierscienie
    magnetyczne.

    --
    Karolek