-
21. Data: 2011-02-08 22:51:30
Temat: Re: Drapie w podeszwę...
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-02-08 20:51, amos pisze:
> i z pewnoscia nie jest to ABS.
Raczej jest.
> Sytuacja ma miejsce w czasie lekkiego dohamowywania z bardzo malych
> predkosci. Wystepuje przy kazdym (lekkim) hamowaniu praktycznie
> ponizej 30 km/h i tylk przy toczacym sie aucie. Wyraznie czuc pod
> stopa drzenie pedalu hamulca i buczacy dzwiek.
Ja obstawiam uszkodzenie czujnika lub usyfiona "zębatka" ewentualnie
pęknięta.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
22. Data: 2011-02-09 01:15:55
Temat: Re: Drapie w podeszwę...
Od: to <t...@a...xyz>
begin amos
>> Jak nie krzywe tarcze, to może krzywa piasta?
>>
> a nie byloby bicia podczas hamowania? Po wymianie na nowe jest idealnie.
Jeśli skrzywienie jest minimalne to czuć to właśnie głównie wtedy, gdy
klocki zaczynają się stykać z tarczą, potem już nie czuć.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
23. Data: 2011-02-09 07:04:12
Temat: Re: Drapie w podeszwę...
Od: "zabezp" <z...@g...pl>
Proponuję odstawić tymczasowo ABS (wyjąć bezpiecznik, rozpiąć któryś czujnik
lub wtyk z pompy ABS-u), wówczas będzie można stwierdzić czy to wina ABS-u,
czy może czysto mechaniczna przyczyna. Po tym będzie łatwiej znaleźć
usterkę. Oczywiście po odstawieniu ABS należy mieć tego świadomość i
dostosować styl jazdy.
-
24. Data: 2011-02-09 07:04:24
Temat: Re: Drapie w podeszwę...
Od: amos <g...@g...com>
On 8 Lut, 22:51, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
>
> Ja obstawiam uszkodzenie czujnika lub usyfiona "zębatka" ewentualnie
> pęknięta.
>
Coraz blizej mi teorii o uszkodzonym czujniku ABS, ktory moze wykrywac
zablokowane kolo i "odpuszczac".
Tylko jedno mi nie pasuje - ABS powinien dzialac przy odpowiednim
cisieniu w ukladzie. Dlaczgo dziala przy tak niskim (delikatnym
wcisnieciu pedalu hamucla)?
--
zdrowka
amos
-
25. Data: 2011-02-09 07:25:11
Temat: Re: Drapie w podeszwę...
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2011-02-08 21:51, amos pisze:
> On 8 Lut, 21:30, DoQ<p...@g...com> wrote:
>> W dniu 2011-02-08 21:20, amos pisze:
>>
>>> Masz na mysli pompe ABS?
>>> Bo mi chodzilo o to, ze objaw o ktorym pisze to nie dzialanie ABS.
>>> Komputer zadnych bledow nie zglasza. Na czym wiec usterka moze
>>> polegac? No czy to sie naprawia czy wymienia?
>>
>> Jeśli odbija i włącza pompe to usterki po prostu nie zarejestrował.
>> Prawdopodobnie świruje któryś z czujników lub połączenie.
>>
> Przerywajace polaczenia to chyba napierw komp by zarejestrowal i
> wyrzucil blad.
Nie, nie zarejestrowalby.
--
Karolek
-
26. Data: 2011-02-09 07:29:33
Temat: Re: Drapie w podeszwę...
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2011-02-09 07:04, amos pisze:
> On 8 Lut, 22:51, Lewis<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
>>
>> Ja obstawiam uszkodzenie czujnika lub usyfiona "zębatka" ewentualnie
>> pęknięta.
>>
> Coraz blizej mi teorii o uszkodzonym czujniku ABS, ktory moze wykrywac
> zablokowane kolo i "odpuszczac".
>
> Tylko jedno mi nie pasuje - ABS powinien dzialac przy odpowiednim
> cisieniu w ukladzie. Dlaczgo dziala przy tak niskim (delikatnym
> wcisnieciu pedalu hamucla)?
Bo mysli, ze sie kolo zatrzymalo!
Ja jebie, nie znasz sie na tym to po kiego grzyba Ci ta wiedza.
Wiesz juz, ze moze to byc ABS, a teraz jedz do mechanika i niech naprawi
i bedziesz wiedzial, czy to byl ABS czy nie.
--
Karolek
-
27. Data: 2011-02-09 07:30:39
Temat: Re: Drapie w podeszwę...
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2011-02-08 20:51, amos pisze:
> i z pewnoscia nie jest to ABS.
>
> Sytuacja ma miejsce w czasie lekkiego dohamowywania z bardzo malych
> predkosci. Wystepuje przy kazdym (lekkim) hamowaniu praktycznie
> ponizej 30 km/h i tylk przy toczacym sie aucie. Wyraznie czuc pod
> stopa drzenie pedalu hamulca i buczacy dzwiek.
>
> Przy ostrym/zdecydowanym wcisnieciu pedalu hamulca prawie do
> zablokowania kol objawy dzwiekowe i drzenie nie wystepuja.
>
> Niech ktos madry mi podpowie, co sie dzieje?
>
> Ubytku plynu hamulcowego ani zmiejszenia skutecznosci hamowania nie
> stwierdzilem.
Mi to wyglada na zeszklone/spalone klocki.
Dawno temu w lanosie mialem podobny objaw po zalozeniu jakis badziewnych
klockow. Po zmianie na normalne, firmowe, objaw ustal.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
28. Data: 2011-02-09 07:36:15
Temat: Re: Drapie w podeszwę...
Od: " " <m...@N...gazeta.pl>
amos <g...@g...com> napisał(a):
> i z pewnoscia nie jest to ABS.
Z pewnością to nie, ale stawiam, że to jednak jest ABS :-)
Zębatka od ABS na przegubie (pęknięta, skorodowana, uszkodzona) , czujnik ABS
(uszkodzony, wygięty) lub syf na tych elementach.
Pozdr,
Mariusz
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
29. Data: 2011-02-09 08:07:14
Temat: Re: Drapie w podeszwę...
Od: amos <g...@g...com>
On 9 Lut, 07:29, Karolek <d...@o...pl> wrote:
> > Tylko jedno mi nie pasuje - ABS powinien dzialac przy odpowiednim
> > cisieniu w ukladzie. Dlaczgo dziala przy tak niskim (delikatnym
> > wcisnieciu pedalu hamucla)?
>
> Bo mysli, ze sie kolo zatrzymalo!
To z jakiego powodu w innym aucie (takze i poczatkowo w tym) jestem w
stanie spokojnie zatrzymac auto bez uruchamiania pracy ABS?
Z tego co rozumiem powinny zaistniec pewne warutnki
> Ja jebie, nie znasz sie na tym to po kiego grzyba Ci ta wiedza.
Poniewaz chce sie na tym poznac. Czy Ty jak o czyms nie masz pojecia,
to nie probujesz zdobyc wiedzy? To czy takie niedopuszczalne? Co Cie w
tym tak bulwersuje?
> Wiesz juz, ze moze to byc ABS, a teraz jedz do mechanika i niech naprawi
> i bedziesz wiedzial, czy to byl ABS czy nie.
O ile bedzie wiedzial co to jest a nie wymieni pompe, powie "panie, to
jeszcze czujnik ma pan uszkodzony" i powymienia kupe innych
niepotrzebnych rzeczy.
--
amos
> --
> Karolek
-
30. Data: 2011-02-09 08:09:13
Temat: Re: Drapie w podeszwę...
Od: amos <g...@g...com>
On 9 Lut, 07:36, " " <m...@N...gazeta.pl> wrote:
> Z pewnością to nie, ale stawiam, że to jednak jest ABS :-)
Piszac "i z pewnoscia nie jest to ABS" mialem na mysli normalna prace
ABS. Tu wyglada na jakas usterke.
> Zębatka od ABS na przegubie (pęknięta, skorodowana, uszkodzona) , czujnik ABS
> (uszkodzony, wygięty) lub syf na tych elementach.
Dzieki. To kolejna opinia nt czujnika lub jego okolicy.
--
zdrowka
amos