  • 51. Data: 2009-09-06 13:32:56
    Temat: Re: Doswiadczenia z wydrukiem w formacie 100x70cm z 12 Mpix
    Od: " Mister Proper" <m...@N...gazeta.pl>

    Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał(a):

    > No więc bierzemy rawa .....

    Serdeczne dzięki, buraki też lubią deszcz.
    Mokro pozdrawiam,
    MP

  • 52. Data: 2009-09-06 13:37:39
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-09-06 12:39:02 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Wracamy z tym do szopa, na warstwę wrzucamy zeskanowaną czystą klatkę
    > lub wygenerowany odpowiednik (np. niezły jest silver efex - należy
    > ''oszumieć'' warstwę w kolorze szarym, żeby była podobna do takiej
    > nienaświetlonej, zeskanowanej klatki; osobiście jednak wolę oryginalne
    > skany i mam ich kilka do tego celu służących), ustawiamy warstwę w
    > trybie soft light

    Overlay. Przy neutralnej szarości będzie zupełnie "przezroczyta". Soft
    light dział ciut inaczej.

    > i dajemy fill... a bo ja wiem - w zależności od jakości materiału od
    > kilkanaście do kilkadziesiąt procent.

    Większa przezroczystość (70-100%) daje lepszy efekt, ale wymaga
    posiadania biblioteki różnej wielkości i "mocy" ziarna, aby móc sobie
    dopasować na każdą okazję.

    de Fresz

  • 53. Data: 2009-09-06 13:43:34
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:

    > Overlay. Przy neutralnej szarości będzie zupełnie "przezroczyta". Soft
    > light dział ciut inaczej.

    Mnie się bardziej podoba właśnie ze względu na nieliniowość. Ale to
    zależy od zdjęcia i w ogóle preferencji.

    > Większa przezroczystość (70-100%) daje lepszy efekt, ale wymaga
    > posiadania biblioteki różnej wielkości i "mocy" ziarna, aby móc sobie
    > dopasować na każdą okazję.

    Ano, dobrze mieć właśnie kilka o różnym charakterze - inne do detalu
    twarzy, inne do widoczków ogólnych.
    Nie ma przepisu dokładnego.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 54. Data: 2009-09-07 06:03:15
    Od: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > potem fade/darken color/opacity 30-60. Można zresztą najpierw
    > alternatywnie, a potem normalnie, ale z umiarem wszystko, mniej niż
    > wydaje się, że jest dobrze.
    > Następnie spłaszczamy warstwy i wrzucamy lensblur: shape: triangle (3),
    > a potem 4/0/0/256/2/gaussian. Nawet jak mamy bw nie zaznaczamy
    > monochrome (zdjęcie bw w ogóle wygląda lepiej jak jest pokryte leciutkim
    > kolorowym szumem, ale to inna historia).
    > No i gotowe :)
    >
    > * - dla powiększenia 300-500%. Przy innych współczynnikach radius należy

    Dzięki za przepis :-)

    Maciej

  • 55. Data: 2009-09-07 07:10:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 6 Sep 2009, Janko Muzykant wrote:

    > Wracamy z tym do szopa [...]
    > W tym momencie można wyostrzyć warstwę z powiększonym zdjęciem (unsharp mask,
    > 100-200/1-2*/0)

    Kilka razy już chciałem zapytać, skorzystam z okazji - w czym są wyrażone
    parametry maski w PS, w szczególności pierwszy, jak przypuszczam: promień
    ostrzenia?
    Bo nijak nie widzę logiki wartości "100". A pamiętam że w opisach
    widywałem wartości rzędu "400" albo "500".
    No chyba że to procenty rozmiaru piksela (ale wtedy powinno być 100%,
    a wspomniane 400% to przecież "typowy kompakt Benq" :P).

    pzdr, Gotfryd

  • 56. Data: 2009-09-07 07:31:23
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Kilka razy już chciałem zapytać, skorzystam z okazji - w czym są wyrażone
    > parametry maski w PS, w szczególności pierwszy, jak przypuszczam: promień
    > ostrzenia?

    No też nie wiem - może jakiś wzrost kontrastu w obrębie obszaru
    radiusa... może ktoś mądry wie (albo przeczytał instrukcję :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /Polsko, ojczyzno moja, gdzie Quinlan Private Golub buduje Enterprise
    Park.../

  • 57. Data: 2009-09-07 07:44:40
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > ostrzenia?
    > Bo nijak nie widzę logiki wartości "100". A pamiętam że w opisach
    > widywałem wartości rzędu "400" albo "500".

    Chodzi o zwykly USM czy jakis wypasiony?

    Amount - to sila z jaka dziala filtr,
    Radius - srednica obszaru na jakim dziala,
    Threshold - filtr, im wyzsza wartosc tym wyzszy musi byc
    lokalny kontrast zeby USM zadzialalo. Mozna tym wykluczyc
    dzialanie USM na duzych, gladkich plaszczyznach.

    > No chyba że to procenty rozmiaru piksela (ale wtedy powinno być 100%,
    > a wspomniane 400% to przecież "typowy kompakt Benq" :P).

    To z ery przedpikselowej ;)

  • 58. Data: 2009-09-07 08:02:10
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jakub Jewuła pisze:
    > Chodzi o zwykly USM czy jakis wypasiony?
    >
    > Amount - to sila z jaka dziala filtr,

    To wiemy tylko jak się do tego mają procenty? Trochę mi to przypomina
    laskę z reklamy tv, co jej zmarszczki opadły o 53% jak się zaczęła smarować.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /wymyśliłem do karty pin: 1234 i teraz boję się, czy nie za prosty.../

  • 59. Data: 2009-09-07 08:34:38
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > To wiemy tylko jak się do tego mają procenty? Trochę mi to przypomina
    > laskę z reklamy tv, co jej zmarszczki opadły o 53% jak się zaczęła
    > smarować.

    Nijak. Tam nie ma zadnych %.
    Jak Ci bardzo zalezy to podziel 100%/500 i bedziesz mial
    wyskalowane w % dlugosci suwaka ;)

  • 60. Data: 2009-09-07 08:46:48
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Nijak. Tam nie ma zadnych %.

    Są:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/x.jpg
    Ale to nieważne. Akademickie pytanie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /dobrze łączyć przyjemne z pożytecznym, jeszcze lepiej przyjemne z
    przyjemnym/