  • Data: 2014-11-15 22:52:08
    Temat: Re: Domowej roboty NAS
    Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Budzik wrote:
    > Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Nie rozumiem. Co masz na mysli?
    > Fast ethernet to 100Mbit?
    > Chodzi o to, ze koniecznie musi byc GBit?
    > Na razie i tak bedzie podlaczony do routera ktory chyba nie jest Gigabitowy
    > ale moze juz na przyszlosc dolozylbym karte GBit.
    > Zobacze ile kosztuja.

    No tak, właśnie o to mi chodzi: 100 Mbit/sek. dla NASa to kaganiec,
    który wielokrotnie ogranicza jego wydajność w podstawowym zadaniu, jakim
    jest dostarczanie danych po sieci. Zamiast 80-90 MB/sek. jak w
    przyzwoitych współczesnych NASach będziesz miał maks. 12 MB/sek.
    Będziesz miał czas, żeby nauczyć się Pana Tadeusza na pamięć przesyłając
    pliki do/z tego NASa.
    Gitabit is a must. Jeżeli masz wciąż router z portami fast ehternet i
    nie chcesz go zmieniać, to do NASa kup dobrej klasy tani switch z
    obsługą jumbo frames, np. Netgear GS105 i podłącza NASa i komputery,
    które będą łączyć się z NASem do tego switcha.