  • Data: 2014-11-16 04:54:56
    Temat: Re: Domowej roboty NAS
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2014-11-15 23:03, Użytkownik Poldek napisał:

    > Jako, że NASy z zasady nie posiadają systemu okienkowego, nie serwują
    > grafiki, to takie ilości RAMu, jakie są w komputerach klienckich są
    > zbędną abstrakcją.
    > Mój ReadyNAS ma 256 MB RAM i działa na tym doskonale.
    > Ale chciałem ulepszyć. Kupiłem do niego moduł 1 GB RAM.
    > Wstawiłem i przez trzy dni robiłem testy bo nie mogłem uwierzyć, że nie
    > ma żadnej różnicy wydajności. Po trzech dniach się poddałem, oddałem ten
    > moduł i na szczęście oddali mi forsę.
    > Ok, jak się przyjrzeć z lupą, to może było ze 1,5% szybciej, ale nie
    > jestem pewien.

> [...]
    Obawiam się że wprowadzasz czytających w błąd.
    Popularny i proponowany przez kogoś w tym wątku FreeNAS da się
    zainstalować na maszynie z 1GB RAM ale nie będzie poprawnie
    na tym pracował. Sprawdziłem osobiście. W takiej ubogiej
    konfiguracji sprawdzi się dopiero NAS4Free.
    To że producent w ramach oszczędności na pamięciach skonfigurował
    soft do pracy przy 256MB nie oznacza to niestety że jest to zalecana
    konfiguracja, to konfiguracja dla minimalistów.