  • Data: 2009-03-03 20:57:19
    Temat: Re: Dobre baterie (akumulatorki)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jerry1111 napisał:

    > Czy sa jakies technologie akumulatorkow lepsze od LiIon/LiPoly pod
    > wzgledem pojemnosc/masa ogniwa?

    Z akumulatorami może nie być łatwo. A z jednorazowych baterii, to
    technologia metal-air ma ten parametr dużo lepszy.

    > W/w maja ok 510kJ/kg masy ogniwa, a ja bym chcial cos co najmniej 2x
    > lepszego - moze byc drogie, bo to jedna sztuka.

    Baterie cynkowo-powietrzne gromadzą tyle albo więcej energii w kilogramie.
    Drogie nie są, ale mogą mieć inne wady. Teoretycxnie jeszcze lepiej mogą
    wyglądać baterie aluminiowo- i magnezowo-powietrzne, ale ich chyba nikt
    jeszcze seryjnie nie produkuje.

    --
    Jarek