  • Data: 2009-03-05 00:25:20
    Temat: Re: Dobre baterie (akumulatorki)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > Tylko ze jednorazowe.

    Od samego początku tylko o takich pisałem.

    -- Jarek

    PS
    Z tym przyrostem masy, to nie ma co panikiwać. Molowo, to tam potrzeba
    tyle atomów tlenu, co cynku. Cynk ma masę 65, a tlen 16. Czyli bateria
    utyje mniej niż o jedna czwartą aktywnej masy cynku. Ponieważ jest tam
    jeszcze elektrolit, obudowa, katoda powietrzna i niezużywalny cynk
    w anodzie, to wyczerpana bateria będzie ledwie kilka procent cięższa od
    świeżej.