  • Data: 2009-04-27 06:58:38
    Temat: Re: Dobra stałka szerokokątna?
    Od: Jan Kotletty <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dziękuję koledze za poniższe.

    j...@a...at pisze:

    > 40 , 30 l/mm
    > to bardzo marna rozdzielczosc obiektywu.

    To też wiem, pamiętam jeszcze z metryczek obiektywów
    radzieckich

    > domyslam sie , ze masz na mysli te liczbe podawana przez optycznych.

    Tak jest, to mam na myśli. Wiem też, że wartości zależą
    od matrycy. Ale też i to wiem, że na tej samej matrycy
    da się porównać różne obiektywy. I że starsze stałki
    wypadają gorzej od nowszych.

    Ale ja szukam takiego obiektywu, który będzie
    miał najmniejsze wady przy dobrych rozdzielczościach.
    Konkretne przykłady byłyby dla mnie najlepszą
    podpowiedzią. A że używam i analogowych i cyfrowych
    aparatów, rozglądam się nieco szerzej i jestem
    gotowy do przyjęcia wszelkich sugestii. W razie
    znalezienia dobrego obiektywu kupię sobie nawet
    i do niego aparat (jeśli go nie mam).
    (...)
    > wez jakikolwiek obiektyw , podloz odpowiednio wysokorozdzielcza
    > matryca ok 15 mpx i wszystkie srednie przyzwoite obiektywy dadza
    > obraz o rozdzielczosci tych 40 l/m,m ( znacznie wyzsza) , ta metoda
    > pomiarowa.

    Czyli jednak muszą być to obiektywy średnie.
    Może to taki powinienem kupić? Który najlepiej?

    Jan