  • Data: 2009-04-27 07:23:31
    Temat: Re: Dobra stałka szerokokątna?
    Od: Jan Kotletty <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    j...@a...at pisze:

    > napisz choc ogolnie do jakiego celu ?

    Do panoram, czyli widoków, do "ciasnych" miejsc
    z gęstszą architekturą, oraz do niektórych
    wnętrz.

    > czy chodzi o zdjecia aparatem cyfrowym ?

    Chyba muszę się pogodzić z tym, że tylko do
    cyfrowych. Bo i taniej, i szybszy skutek.

    > czy masz juz wybrany system , czy chcesz kierowac sie przy wyborze
    > systmu najpierw obiektywem.

    Mając na uwadze skutki wypatrywania obiektywów,
    o które mi chodzi, teraz chcę najpierw mieć
    obiektyw.

    > wiec jesli interesuje Cie tylko obiekty o rozdzielczosci 40 lini to
    > podchodzi niemal kazdy m radzieckie rowniez.

    Nie znam radzieckich szerokokątnych. Jeden
    z moich wczesnych heliosów 58 mm daje tak ostre
    obrazy, że tylko mój praktikowski pancolar 50 mm
    może się z nim równać, i to nie zawsze. Ale to
    nie są szerokie kąty.

    > czy ma byc z autofokusem ?

    Dobrze by było, ale nie chcę się tym ograniczać.

    > samo pytanie tak sformulowales , ze ogolnie podchodzi pod te warunki
    > kazdy obiektyw jaki mozna znalezc na polkach sklepowych.

    Gdyby tak było, nie zastanawiałbym się, tylko kupił
    najtańszy. Na przykład 20 mm M42 do praktiki.
    Ale on jest trochę za miękki. Do architektury
    w każdym razie.

    Dziękuję za zainteresowanie,

    Jan