  • Data: 2023-07-23 16:23:48
    Temat: Re: Do zobaczenia
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    > Admin serwera miałby dostać nakaz usunięcia konkretnego posta ze swojego
    > serwera? No mógłby. Nakaz wysłania cancela do sieci też teoretycznie
    > mógłby dostać, choć nie wiem, czy taki nakaz miałby moc prawną. No i nie
    > kojarzę sytuacji, żeby to się choć raz zdarzyło. Poza tym nie jestem
    > pewien, czy np. w przypadku chmurki, która fizycznie stoi w data center w
    > Holandii, taki nakaz miałby jakiekolwiek znaczenie.
    >
    > Jakbym ja dostał taki nakaz, to pierwsze kroki skierowałbym do prawnika, a
    > jeśli musiałbym coś takiego zrobić to zadbałbym o to, żeby wszyscy się o
> [...]

    Nakazy blokowania dostępu (!) do określonych publikacji funkcjonują
    powszechnie. Zobowiązani do respektowania są właściciele (!) usług więc
    raczej nie ma znaczenia gdzie sobie to postawiłeś. W czym by Ci ten
    prawnik miał pomóc? A jak będziesz "fikał" to ktoś Ci podrzuci artykuły
    zagrażające obronności, doniesie i domenę zablokują bez informowania o
    tym, kiedy zauważysz to miesiącami będziesz się odwoływał a usenet w
    Polsce w tym czasie umrze.

    Tak niestety widzę "wielkość" usenetu.