  • Data: 2023-07-23 23:38:26
    Temat: Re: Do zobaczenia
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    > Zależy z którego serwera korzystasz. Taki news-archive.icm.edu.pl na
    > przykład nie przyjmuje canceli i zdaje się, że jest to zrobione celowo.

    I nie przyjmuje też zwykłych artykuł, czyli nie jest przeznaczony do
    normalnego użytku o czym jednak mowa.

    > No tak, różne domeny. Ale newsów jeszcze się nie zdarzyło.

    Są jakieś przeciwskazania?

    > Jest różnica. Admin może nie chcieć cię na swoim serwerze, ale nie ma
    > władzy nad resztą Usenetu. Możesz iść na inny serwer. Cancelowanie przez
    > niego postów wpływa na cały Usenet.

    Nie, nie "mogę iść na inny serwer". Bo z założenia nie wolno było
    korzystać z innych serwerów niż najbliższy. To teraz jest taka swoboda
    dopiero. Dodatkowo pójście na inny serwer niczego nie rozwiązałoby
    ponieważ zasady były wspólne (i nadal są) i jak ktoś coś kasował to
    tłumaczył się zasadami. I jeszcze, pierwsze kasowania miały miejsce jak
    cały ten polski internet raczkował, dlatego właśnie serwery miały sens,
    pisałem już. Możesz sobie odszukać, jak umiesz i chce się, artykuły bez
    deklaracji kodowania. Zupełnie prawidłowe, ale ktoś wtedy podjął taki
    temat w dobrej intencji. Dość szybko zaprzestał. Niemniej jednak wiele
    artykułów różnych autorów zostało skasowanych.

    > Na FB czy forach admin kasuje posta wszystkim. Nikt nie może go widzieć.
    > To jest jednak różnica.

    E tam.