  • 11. Data: 2010-02-04 13:55:23
    Temat: Re: Do znawcow Photoshopa- pytanie o ustawienia funkcji A.Color, A.Contrast etc.
    Od: "Damian \"Indygo\" Mikoda" <d...@g...com>

    > Ten PDF jest w BW na potrzeby darmowego udostepniania w sieci, czy to po
    > prostu taki dowcip autora ksiazki, ktory omawia wplyw krzywych na barwy
    > pokazujac czarno-biale ilustracje jako przyklad?

    To przykładowy rozdział, książka jest z kolorowymi ilustracjami.

  • 12. Data: 2010-02-04 14:05:24
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 4 Feb., 14:01, "Damian \"Indygo\" Mikoda" <d...@g...com>
    wrote:

    > Niszczy w sensie powoduje utratę "danych"

    dla tego samego zdjecia w obydwu metodach w ten sam sposob - jesli
    wogole to wystepuje , gdyz wystapic nie musi.

  • 13. Data: 2010-02-04 15:21:12
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Damian "Indygo" Mikoda wrote:

    > Niszczy w sensie powoduje utratę "danych"

    a jaką masz inną/lepszą metodę?

    rozwiązanie jest proste - świadomi ludzie używają 16 bit...

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 14. Data: 2010-02-04 15:22:07
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    m0w wrote:

    > Nie da się nic ustawiać.
    > Są tam zaszyte na stałe algorytmy i koniec.
    > Zresztą nikt nie używa już auto contrast i auto levels
    > (i chyba nigdy nie używał bo efekty zawsze były losowe).

    chyba sobie żartujesz...
    losowe były dla tych którzy nie wiedzieli jak to działa

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 15. Data: 2010-02-04 15:28:53
    Od: p...@p...onet.pl

    > Jeśli chcesz używać automatów w tak trywialnych sprawach, to
    > zdecydowanie wyrzuciłeś pieniądze na tego Szopa, Picassa czy inny tego
    > typu program spełniłby Twoje oczekiwania znacznie lepiej.
    >

    > PS. Tych funkcji się po prostu w Szopie nie używa, są HGW po co,
    > działają nędznie, nie oszczędzają specjalnie czasu czy wysiłku.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > de Fresz

    Przeciez jasno i wyraznie pisalem ze refleksje nad sensem uzywania w.w. funkcji
    nie leza w polu moich zainteresowan.
    Coz -w gorszej sytuacji jestes Ty- wyrzuciles pieniadze na komputer, oplate za
    internet, a na poczatek nie jestes w stanie przeczytac ze zrozumieniem krotkiego
    tekstu ;)
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 16. Data: 2010-02-04 15:54:44
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-02-04 14:55, Damian "Indygo" Mikoda pisze:

    > To przykładowy rozdział, książka jest z kolorowymi ilustracjami.

    Faktycznie ilustracje są kolorowe, ale jakość tego kolorowego druku jak
    na pozycje o korekcje woła o pomstę do nieba. Druk jest naprawdę
    kiepski. Kolejna sprawa że w tej książce jest kupa bajdurzenia. Moim
    skromnym zdaniem o wiele lepszym wyborem na początek, szczególnie jak
    ktoś się boi niektórych zaawansowanych operacji i poleceń jest:
    "Photoshop. Restauracja i retusz. Wydanie III."
    http://helion.pl/ksiazki/photre.htm
    Autorem jest kobieta i dzięki temu nie ma mitomani ;) i rozwlekłego
    gadania nad najprostszą operacją, wszystko zwięźle i konkretnie podane.
    Jedyna problem to fakt że nakład wyczerpany według helionu i książka
    może być trudna do dostania, ale naprawdę warto o nią zawalczyć.

    Widzę że w ofercie helionu jest pozycja o bardzo podobnym tytule
    "Photoshop CS4 PL. Retusz i restauracja fotografii. Biblia"
    http://helion.pl/ksiazki/pcs4bi.htm
    Której autorem jest niejaki Mark Fitzgerald. Czy ktoś miał do czynienia
    z tą pozycją i może się podzielić ze swoimi odczuciami. Na amazonie
    zbiera dość pochlebne opinie.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 17. Data: 2010-02-04 16:22:05
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-04 16:21:12 +0100, "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> said:

    > rozwiązanie jest proste - świadomi ludzie używają 16 bit...

    Tym tzw. "świadomym ludziom" i 32 bity nie pomogą przy zbyt rzutkim
    pojechaniu skrajnym suwakiem lewelsów.

    de Fresz

  • 18. Data: 2010-02-04 16:24:36
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-04 16:28:53 +0100, p...@p...onet.pl said:

> [...]
    > internet, a na poczatek nie jestes w stanie przeczytac ze zrozumieniem

    Czy ja wiem, czy w gorszej? Ot, zmarnowałem kilkadziesiąt sekund na
    dobrą radę i tyle, a Ty dalej pozostaniesz głupcem.
    EOT

    de Fresz

  • 19. Data: 2010-02-04 18:04:36
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    On 2/4/10 8:52 AM, Damian "Indygo" Mikoda wrote:

    > lewy skrajny suwak w prawo do pierwszego lewego punktu histogramu
    > prawy skrajny suwak do pierwszego prawego punktu histogramu
    >
    > mamy już wstępnie skontrastowane zdjęcie, nie potrzebujemy narzędzie
    > "jasność/kontrast"
    >
    > Dobrze jest czynność powtórzyć dla każdego kanału

    Nie jest dobrze, bo wtedy z pięknego, żółtego zachódu/wschódu słońca
    robi się cholera wie co (wszystkie najjaśniejsze żółte piksele na
    zdjęciu zmienią się w białe, a przy okazji zniknie większość żółtego
    zafarbu z całego zdjęcia).

  • 20. Data: 2010-02-04 20:01:13
    Od: p...@p...onet.pl

    > Czy ja wiem, czy w gorszej? Ot, zmarnowałem kilkadziesiąt sekund na
    > dobrą radę i tyle, a Ty dalej pozostaniesz głupcem.
> [...]
    Coz faktycznie pozostane - jednak ludzilem sie, ze piszac jasno i wyraznie o
    jakie rady mi chodzi, nie trafi sie nawet jeden idiota udzielajacy
    "blyskotliwych" porad....
    Piotr