  • 1. Data: 2010-02-03 19:11:10
    Temat: Do znawcow Photoshopa- pytanie o ustawienia funkcji A.Color, A.Contrast etc.
    Od: p...@p...onet.pl

    Witam
    Gdyby ktos mogl mi sluzyc pomoca bylbym bardzo wdzieczny.
    Mam problem z automatycznymi funkcjami - AutoContrast, Auto Levels , A. Color w
    Photoshopie 8.0 CS. Bez wzgledu na rodzaj i typ zdjecia ZAWSZE reaguja tak samo
    - np. A.Color zmienia obraz w kierunku mocnej magenty; A.Contrast zawsze obniza
    kontrast i przyciemnia zdjecie. Jezeli trzeba - podesle przyklady
    Czy jest gdzies w Photoshopie jakies wstepne ustawienie pewnych przedzialow tych
    funkcji; wlaczenie czegos co blokuje je w jakims zakresie???
    Bede wdzieczny za wszelka pomoc i brak refleksji ze mozna/ nie powinno uzywac
    sie w.w. etc
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2010-02-03 21:14:22
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

> [...]
    > funkcji; wlaczenie czegos co blokuje je w jakims zakresie???
    > Bede wdzieczny za wszelka pomoc i brak refleksji ze mozna/ nie powinno

    Nie da się nic ustawiać.
    Są tam zaszyte na stałe algorytmy i koniec.
    Zresztą nikt nie używa już auto contrast i auto levels
    (i chyba nigdy nie używał bo efekty zawsze były losowe).
    Spróbuj podziałać na krzywych (obcja auto) z zpamiętanym podnoszeniem
    kontrastu dla kanałów monochromatycznych
    (nie grzbie wtedy nic w kolorach). Można potem osłabić działanie
    Ctrl+Shift+F

  • 3. Data: 2010-02-03 23:01:06
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-03 20:11:10 +0100, p...@p...onet.pl said:

> [...]
    > - np. A.Color zmienia obraz w kierunku mocnej magenty; A.Contrast zawsze obniza

    Jeśli chcesz używać automatów w tak trywialnych sprawach, to
    zdecydowanie wyrzuciłeś pieniądze na tego Szopa, Picassa czy inny tego
    typu program spełniłby Twoje oczekiwania znacznie lepiej.

    PS. Tych funkcji się po prostu w Szopie nie używa, są HGW po co,
    działają nędznie, nie oszczędzają specjalnie czasu czy wysiłku.

    de Fresz

  • 4. Data: 2010-02-04 07:52:19
    Od: "Damian \"Indygo\" Mikoda" <d...@g...com>

    Od pewnego czasu nie pracuję w PS, będę pisał z pamięci.

    - Generalnie narzędzie jasność/contrast bardzo niszczy zdjęcie -
    lepiej oduczyć się używania
    - Wszystko da się zrobić krzywymi (ctrl+m) ale to wyższa szkoła jazdy
    (polecam: ftp://ftp.helion.pl/online/phkor5/phkor5-6.pdf)
    - Poziomy (ctrl+l) są OK i chyba najlepsze na dobry początek, a więc
    do dzieła:

    ctrl+l
    Po prawej stronie masz trzy pipety: służą do definiowania świateł,
    cieni i tonów średnich.
    możesz też te kolory zdefiniować ręcznie: 2clik w pipetę i wpisujesz
    skrajne wartości dla kolorów: np. dla świateł (w RGB) 250 250 250,
    wtedy najjaśniejsze miejsce będzie miało taką wartość.

    Natomiast obróbka zdjęcia przy pomocy poziomów odbywa się następująco:
    ctrl+l
    lewy skrajny suwak w prawo do pierwszego lewego punktu histogramu
    prawy skrajny suwak do pierwszego prawego punktu histogramu

    mamy już wstępnie skontrastowane zdjęcie, nie potrzebujemy narzędzie
    "jasność/kontrast"

    Dobrze jest czynność powtórzyć dla każdego kanału
    Na koniec możemy jeszcze środkowym suwakiem przesunąć wartość tonów
    średnich

    Warto używać "warstw dopasowania" albo conajmniej duplikować warstwę
    którą obrabiasz

    i jeszcze jeden "hint"
    shift+ctrl+l (albo alt+ctrl+l albo nawet wszystkie trzy magiczne
    klawisze?!) otwiera narzędzie poziomy z ostatnimi ustawieniami

    a już wiedza tajemna:
    ruszysz skrajnym suwakiem, wciskając alt. piksele które zobaczysz będą
    tymi, w które warto celować pipetą przy definicji obszarów
    najjaśniejszych i najciemniejszych.

    a tutaj to samo nieco bardziej obrazkowo:
    http://www.picturesocial.com/video/using-the-levels-
    adjustment

    pozdrawiam i życzę powodzenia
    Damian "indygo" Mikoda

  • 5. Data: 2010-02-04 09:44:15
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

> [...]
    > funkcji; wlaczenie czegos co blokuje je w jakims zakresie???
    > Bede wdzieczny za wszelka pomoc i brak refleksji ze mozna/ nie powinno

    OIDP Autolevels możesz ustawić w Levels. W Lewels-ach klikasz na "opcje" i
    to co tam ustawisz, będzie używało AUTO_wszystko_co_wymieniłeś..

  • 6. Data: 2010-02-04 10:15:43
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-02-04 08:52:19 +0100, "Damian \"Indygo\" Mikoda"
    <d...@g...com> said:

    > - Wszystko da się zrobić krzywymi (ctrl+m) ale to wyższa szkoła jazdy

    Dupa tam, nie wszystko. Np. ściągnij saturację z czerwieni, nie
    ruszając innych kolorów i bez zabawy maską.
    Ale są zdecydowanie bezpieczniejsze do manipulacji kontrastem niż levelsy.

> [...]
    > do dzieła:
    >
    > ctrl+l
    > Po prawej stronie masz trzy pipety: służą do definiowania świateł,

    I lepiej je zostawić w spokoju, a zwłaszcza wpisywanie wartości.

> [...]
    > prawy skrajny suwak do pierwszego prawego punktu histogramu
    > mamy już wstępnie skontrastowane zdjęcie,

    Najczęściej przekontrastowione. Tego trzeba używać z wyczuciem i
    patrząc na efekty, a nie ślepo na histogram.

    > Warto używać "warstw dopasowania" albo conajmniej duplikować warstwę
    > którą obrabiasz

    Duplikowanie Backgroundu di czegoś takiego jest zupełnie bez sensu.

    Chyba jednak nie w tej wersji Szopa.

    de Fresz

  • 7. Data: 2010-02-04 12:26:37
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > - Generalnie narzędzie jasność/contrast bardzo niszczy zdjęcie -
    > lepiej oduczyć się używania

    a to dlaczego ?

> [...]
    > lewy skrajny suwak w prawo do pierwszego lewego punktu histogramu
    > prawy skrajny suwak do pierwszego prawego punktu histogramu

    czy to aby nie " niszczy " zdjecia bardziej ?
    " Niszczy " w tym sensie w jakim sie domyslam , ze uzywasz znaczenia
    tego slowa.

  • 8. Data: 2010-02-04 13:01:15
    Od: "Damian \"Indygo\" Mikoda" <d...@g...com>

    On 4 Lut, 13:26, XX YY <f...@g...com> wrote:

    > a to dlaczego ?

    > czy to aby nie " niszczy " zdjecia bardziej ?
    > " Niszczy " w tym sensie w jakim sie domyslam , ze uzywasz znaczenia
    > tego slowa.

    Niszczy w sensie powoduje utratę "danych"

  • 9. Data: 2010-02-04 13:31:03
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Damian "Indygo" Mikoda" <d...@g...com> wrote in message
    b.googlegroups.com...
> [...]
    > (polecam: ftp://ftp.helion.pl/online/phkor5/phkor5-6.pdf)
    > - Poziomy (ctrl+l) są OK i chyba najlepsze na dobry początek, a więc

    Ten PDF jest w BW na potrzeby darmowego udostepniania w sieci, czy to po
    prostu taki dowcip autora ksiazki, ktory omawia wplyw krzywych na barwy
    pokazujac czarno-biale ilustracje jako przyklad?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 10. Data: 2010-02-04 13:51:55
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 4 Feb 2010 13:31:03 -0000, kamil napisał(a):

    > Ten PDF jest w BW na potrzeby darmowego udostepniania w sieci,

    Ktoś mógłby pomyśleć, że księgarnia udostępnia próbkę książki, by
    potencjalny kupujący mógł się zorientować w jakim stylu jest pisana.

    --
    marcin