  • Data: 2014-02-04 17:15:11
    Temat: Re: Do użytkowników Olympusa XZ2
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Am Dienstag, 4. Februar 2014 16:26:17 UTC+1 schrieb Uncle Pete:

> [...]
    temerature bieli referencyjnej - jak to w fotografi sie uzywa.

    > Niepotrzebnie komplikujesz :)
    >

    > Dla mnie nie była oczywista nie terminologia, lecz fakt ingerencji w AWB
    >
    > scen nie tylko z (wg jakiejś definicji) niską temeraturą barwową
    >
    > (bardziej żółtych, żeby nie trzymać się określenia "temperatura"), lecz
    >
    > także z wysoką (bardziej niebieskich). Jak nazwiesz to na odwrót,
    >
    > najważniejsze się nie zmieni - ingerencja w balans bieli obu typu scen,
    >
    > a nie tylko jednego.
    >

    > Piotr

    terminoogia ma znaczenie.
    obnizenie temperatury balansu bieli oznacza zaniebieszczenie (oziebienie)
    podniesienie temperatury balansu bieli oznacza zazolcenie.(ocieplenie)

    ale

    obnizenie temperatury barwowej oznacza zalocenie (ocieplenie)
    podniesienie temperatury barwowej oznacza zaniebieszczenie (oziebienie)

    jest wiec na odwrot.