  • 41. Data: 2010-02-12 14:46:59
    Temat: Re: Do dużych przebiegów - nowy, czy używany?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Feb 2010 12:51:50 +0100, SET wrote:
    >Kolejny przykład nowego to wujasa meganka II wersja. Sprzedał dzień po
    >skończeniu gwarancji bo wiecznie coś siadało.

    Nie oplacalo mu sie wczesniej ?
    Klient by uslyszal "i ma pan jeszcze miesiace gwarancji fabrycznej"

    >Tak więc po prostu zależy jak trafisz. Niemniej jednak jeżeli zakładasz
    >trzymać samochód z 5 lat i wymagasz dużej niezawodności to chyba jednak
    >zakup nowego (u sprawdzonego sprzedawcy) może się opłacać.

    I nie francuskiego ? :-)

    J.

  • 42. Data: 2010-02-12 15:16:10
    Od: "Marcin Luty" <m...@g...com>

    Użytkownik "glang" <g...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Panie kogo na to stać??
    > 2-3 tys za przegląd w aucie średniej klasy?? chyba jakieś urban legend
    > pzdr

    Niedawno była na ten temat dyskusja i ktos podeslal linka do storny gdzie
    byl opisany pierwszy przeglad Golfa 6 - ponad 1800 zl a trzeba pamietac, ze
    to nizsza klasa...

    --
    ml

  • 43. Data: 2010-02-12 15:32:21
    Od: krzyss <krzyss@SPAM_trapkrzyss.com>

    szerszen pisze:

    > nie wiem cz pasata, ale moj kumpel znalazl komis aut polizingowych
    > glownie auta na f czyli francuzy i ford, nie znam dokladnie namiarow,
    > ale moge podpytac, wjazd od warszawy, poczatek walu miedzeszynskiego

    popytaj, bo chetnie bym sobie zobaczyl... sadze poprostu ze troche
    przesadziles z ta niska cena i 40% :d

    --
    **** krzyss vel Qkill ****
    ===--- A3 TDI ---===

  • 44. Data: 2010-02-12 15:38:07
    Od: krzyss <krzyss@SPAM_trapkrzyss.com>

    radar pisze:

    > Zależy jakie auto. Np. Dacia Logan MCV (kombi), pierwszy przegląd po
    > roku - 89 zł. Co 30kkm, ok. 400zł. Możesz nawet przynieść do ASO swoje
    > materiały z olejem włącznie i wyjdzie stówę mniej.

    Tyle ze tutaj nie rozmawiamy raczej o loganie, choc ja do niego nic nie
    mam, fajne auto za mala kase i tanie w eksploatacji.

    --
    **** krzyss vel Qkill ****
    ===--- A3 TDI ---===

  • 45. Data: 2010-02-12 15:44:42
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-12 15:16, Marcin Luty pisze:

    > Niedawno była na ten temat dyskusja i ktos podeslal linka do storny
    > gdzie byl opisany pierwszy przeglad Golfa 6 - ponad 1800 zl a trzeba
    > pamietac, ze to nizsza klasa...

    Ja proponuję porównać cenę przeglądu e92 i nowego scenica.

  • 46. Data: 2010-02-12 15:49:59
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "krzyss" <krzyss@SPAM_trapkrzyss.com> napisał w wiadomości

    > popytaj, bo chetnie bym sobie zobaczyl... sadze poprostu ze troche
    > przesadziles z ta niska cena i 40% :d

    o cenie to akurat nie ja pisalem, kumpel kupil u nich ta "nadmuchana"
    meganke w naprawde niezlym stanie, ze wszystkimi papierami w dolnych
    granicach cen rynkowych

    strona komisu http://euro-komis.gratka.pl ktora mi podeslal

  • 47. Data: 2010-02-12 16:13:17
    Od: "Wiesiaczek" <c...@v...pl>

    Użytkownik "Macios" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Robię po ok. 55-60 tys. km rocznie (mam daleko do pracy, a i w samej pracy
    [...]
    > Interesują mnie opinie ludzi, którzy dużo jeżdżą prywatnymi samochodami.
    > Jak sobie radzicie z tym problemem. Na zachodzie tacy ludzie jak my jeżdżą
    > nowymi samochodami, ale ja ciągle zarabiam jednak nieco mniej niż oni i
    > nie
    > mogę podejść do tego tak bezrefleksyjnie.

    Ja właśnie kupiłem w salonie KIA Sportage do paracy ( z kratką) i jest to
    już trzeci samochód kupiony w salonie.

    Pomijając koszt (tu poniżej 100 kzł), to same zalety:

    -żadnych problemów z naprawami
    -żadnego ryzyka kupienia rzęcha
    -assistance w razie stłuczki lub awarii (garatis auto zastępcze na 5-9 dni)
    -odpisy VAT i dochodowy (proporcjonalnie większe)

    Czyli krótko - wsiadasz i jedziesz!

    A jeśli miałbym się zajmować wizytami w warsztacie co dwa tygodnie, to
    faktycznie stać byłoby mnie tylko na jakiś mocno używany. Albo się zarabia
    albo się remontuje samochody.
    No i stres przeszkadzałby mi myśleć konstruktywnie o pracy :)

    Poprzednio miałem C-Maxa (ponad 5 lat), ale po stłuczce handlarz wziął go za
    całkiem niezłą cenę a ubezpieczenie dopłaca resztę. W sumie same korzyści.
    A ze sprzedaży złomu to chyba akurat na rower wystarczy? :)

    --
    Pozdrawiam - Wiesiaczek

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma"

  • 48. Data: 2010-02-12 16:18:13
    Od: "Wiesiaczek" <c...@v...pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > W takim razie nie osądzaj innych, że ich na coś nie stać, po tym jak biorą
    > kredyt. Zapewniam Cię, że żaden biznesmen nie kupi sobie samochodu za
    > gotówkę, mimo iż go stać na to. Z czystej ekonomii wiadomo, że lepszym
    > punktem sytuacji jest posiadać pieniądz i nim obracać, niż go nie
    > posiadać.

    Nie jestem biznesmenem (tak jak i Ty, he he) i wolę kupować za gotówkę.
    Na każdym kredycie zarabia przecież kredytodawca, więc dlaczego nie mógłbym
    sam na tym zarobić dając sobie samemu kredyt? :)
    A co do biznesu, to najkorzystniej obraca się nieswoimi pieniędzmi ale nie
    wiem co na to mówi Twoja "czysta ekonomia" ?

  • 49. Data: 2010-02-12 17:21:01
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 12 Feb 2010 14:22:26 +0100, glang napisał(a):

    > nie prawda. przy wymianie gwarancyjnej gwarancja nie liczy się od wymiany a
    > od daty zakupy. więc jak wymienisz dzień przed końcem gwarancji to
    > następnego dnia jest już po gwarancji :)

    KODEKS CYWILNY
    (Dz. U. z dnia 18 maja 1964 r.)
    2007.08.10 zm. Dz.U.07.82.557

    Art. 581. (224) § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant
    dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od
    wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin
    gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub
    zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis
    powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.

    § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu
    którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie
    mógł z niej korzystać.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 50. Data: 2010-02-12 17:46:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Feb 2010 17:21:01 +0100, Borys Pogoreło wrote:
    >KODEKS CYWILNY
    >(Dz. U. z dnia 18 maja 1964 r.)
    >2007.08.10 zm. Dz.U.07.82.557
    >Art. 581. (224) § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant [...]

    USTAWA
    z dnia 27 lipca 2002 r.
    o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
    Kodeksu cywilnego.
    (Dz. U. Nr 141, poz. 1176)

    Rozdział 1
    Sprzedaż konsumencka
    Art. 1. [...]
    4. Do sprzedaży konsumenckiej nie stosuje się przepisów art. 556-581
    ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny [...]

    J.