    Date: Sun, 13 Nov 2022 10:21:03 +0100
    Subject: Re: Do czego prowadzi unijna głupota.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: JDX <j...@o...pl>

    On 12.11.2022 18:50, nadir wrote:

    > Bo to był i jest kredyt.
    A skąd te rewelacje, że to kredyt? Bo ja sobie nie przypominam, aby
    któryś z naszych bądź unijnych polityków mówił, że kasa z funduszy
    spójnościowych to kredyt.

    > A co ma płacenie netto do ciągłych blokad funduszy z powodów, o których
    > nie było wiadomo od początku?
    A które to konkretnie fundusze zostały zablokowane i z jakich powodów, o
    których nie było wiadomo od początku?

    > A bez unijnych funduszy już się nie opłaca?
    Pewnie też się opłaca. Ale nie każdy przedsiębiorca chce sobie zawracać
    dupę ,,detalem". A z funduszami spójności jest więcej kasy do wzięcia. A
    że Niemcy od lat są głównym partnerem handlowym Polski...

    > Weź przykładowy Amazon czy montownie VW w PL oraz DE i porównaj zarobki
    > pracowników, to może zrozumiesz?
    No ale czy ktoś kogoś zmusza do pracy za te groszowe stawki w polskich
    oddziałach tych korporacji? Można dumnie się opierdalać popijając tanie
    piwo za resztki oszczędności i oglądając przy tym piłkę kopaną. Można
    pojechać pracować do Niemca (dzięki Unii BTW) za wyższą stawkę. Można
    też zatrudnić się u polskiego przedsiębiorcy, który z pewnością będzie
    płacił lepiej niż ci wstrętni zachodni kapitaliści. :-D Można rozpocząć
    DG. W każdym razie wybór jest.

    Aha, można też pogonić w pizdu tych wstrętnych zachodnich kapitalistów,
    którzy chcą wykorzystywać dumnych Polaków jako tanią siłę roboczą.
    Bezrobocie co prawda wzrośnie, ale dumny Polak będzie dumnie zapierdalał
    za najniższą krajową u rodzimego przedsiębiorcy, aby kupić w (oczywiście
    polskim) markecie tanie żarcie, którego termin przydatności do spożycia
    właśnie się kończy oraz chrust na opał, bo na normalne drewno, o węglu
    nie wspominając, nie będzie go stać. :-D

    > Od Chińczyka też nie ma obowiązku kupowania. Pochwal się ile masz w domu
    > rzeczy i urządzeń z niechińskich podzespołów.
    A co to ma do rzeczy??? Ale dobrze, że wspomniałeś o Chinach. Bo rodzi
    się pytanie, dlaczego nasi dumni rządzący wydają grubą kasę z funduszy
    unijnych na towary i usługi niemieckie zamiast kupować dobre i tanie
    towary i usługi chińskie. :-D

    > A to ruskich pytaj dlaczego wywołali tą wojnę.
    Ale po co mam się Ruskich pytać. Sam stwierdziłeś prawdę objawioną, że
    ,,wojna to jest ostatni etap zniewolenia". Logicznym więc jest, że
    wywołali ją po to, aby ostatecznie zniewolić Ukraińców. Zastanawiam się
    tylko, kiedy podbili Ukraińców ekonomicznie. :-D