-
Data: 2017-01-12 18:35:14
Temat: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 12.01.2017 o 13:27, Adam Wysocki pisze:
> ToMasz <N...@o...pl> wrote:
>
>>> Jakiego rzędu wielkości prąd można ciągnąć z akumulatora samochodowego
>> duży, długo. aż nie padnie
>
> Czyli można zrobić nawet zwarcie (zakładając że mamy kable, które się nie
> spalą) i go nie rozsadzi?
trolujesz. w takim przypadku coś umrze, bo nie jest to normalny stan pracy.
>
> Gdzie założyłeś tę nagrzewnicę,
pomiędzy przednie fotele, w pionie, dmucha na dzieci siedzące z tyłu.
> żeby nie przeszkadzała? To ta 1000W? Na
> ile czasu grzania wystarczał akumulator (ten dodatkowy)
10 minut, bo to był akumulator na złom.
> grzać czasu, w praktyce, żeby dało się komfortowo wsiąść i żeby szyby były
> odmrożone?
tego nie wiem. gdybym go skierował na szybę, zgaduje że te 10 minut
szybie by wystarczyło. natomiast nagrzanie całego wnętrza? PRzy minus 15
- nigdy.
>
> Taka byłaby OK?
> http://allegro.pl/citroen-c5-nagrzewnica-elektryczna
-i6652099066.html
taka sama
> Boję się podłączać to do głównego aku, żebym nie miał rano przymusowego
> pchania - mrozy to i tak złe warunki dla aku...
jest taka opcja. mnie sie to przytrafiło pod supermarketem, ale jak
zobaczyli starszego faceta, z małym dzieckiem i kablami rozruchowymi,
odarazu znalazł sie ochotnik.
>>> Wiem, że aku kwasowe ładuje się prądem 10% pojemności,
>> nie. alternator "daje" 14.4V a akumulator pociągnie tyle ile może.
>> kilkadziesąt amper nawet.
>
> Hmm, chodzi o to, jak się "powinno", tzn. jak zalecają, żeby długo mu się
> żyło :) W samochodzie akumulator normalnie nie jest nadmiernie
> rozładowany, więc ten prąd ładowania pewnie też nie jest kosmiczny.
nie martw się tym. akumulatory samochodowe podczas normalnej pracy,
ładuje się stałym napięciem, czyli zmiennym prądem. na to jaki jest prąd
ma wpływ przedewszystkim stopień rozładowania, opór wewnętrzny,
temperatura.... i wydajność alternatora. To ona ogranicza prąd, ale
uwierz mi, ze kilkadziesiąt amper prądu ładowania to nic groźnego dla
akumulatora, który ma 70amperogodzin.
>
> Inna sprawa, że boję się, że jak za bardzo obciążę alternator, to albo go
> spalę albo nie będzie ładował głównego aku.
na 100% nic się nie stanie. chyba że masz pasek napędzający alternator
chwilę przed śmiercią, to umrze.
wyobraź sobie że jedziesz autkiem, a tu ładna pani macha rąsią, stojąc
przy aucie które ma otwartą maskę i kabelki rozruchowe. zatrzymujesz
się, "pożyczasz" jej prądu... Zastanawiasz się jakie to szkodliwe dla
silnika? Wcale. zużyjesz tylko pół szklanki paliwa więcej. to sam o
stanie się jak do działającego auta (silnika, alternatora) podłączysz
drugi akumulator.
>>> żeby nie wybuchł.
>> niema takiej możliwości. jego masa, pojemność cieplna, konstrukcja
>> pozwalająca na wytrzymanie setek amper - nie rozwalisz go prądem.
>
> Ale te setki amper płyną normalnie przez kilka sekund odpalania. Jak komuś
> nie chce zapalić, to może kilkadziesiąt sekund, ale raczej nie dłużej...
jak go rozładujesz lekko poniżej 12v i podłączysz do instalacji
samochodu z działającym silnikiem, nic złego niema prawa się stać. jeśli
masz jakiekolwiek zastrzeżenia, to podłącz go, przez żarówkę. żarówka w
szereg. jak bezpiecznik. jak dasz żarówkę 5W, to akululator bęzdie się
ładował przez pół roku. jak dasz żarówkę 100w, to dwa razy dłużej niż
bez niej (tak na oko oczywiście). jeśli zbudujesz układ z żarówką w roli
bezpiecznika i zrobisz zwarcie (np kompletnie zniszczonym akumulatorem),
żarówka zaświeci się jasnym światłem i tyle strachu.
> Przy 14.4V chyba nie ma możliwości przeładowania nawet jakby płynęły setki
> amper?
przy 14.4, po ustaleniu parametrów prąd spadnie w okolice zera amper,
więc nic sienie stanei
ToMasz
Następne wpisy z tego wątku
- 12.01.17 19:56 HF5BS
- 13.01.17 10:25 Adam Wysocki
- 13.01.17 10:29 J.F.
- 13.01.17 10:29 Adam Wysocki
- 13.01.17 11:08 J.F.
- 13.01.17 12:28 Jarosław Sokołowski
- 13.01.17 12:29 Jarosław Sokołowski
- 13.01.17 15:25 J.F.
- 13.01.17 16:45 Adam Wysocki
- 13.01.17 16:47 Adam Wysocki
- 13.01.17 16:55 Adam Wysocki
- 13.01.17 16:57 Adam Wysocki
- 13.01.17 16:58 Adam Wysocki
- 13.01.17 17:02 Adam Wysocki
- 13.01.17 17:06 Jarosław Sokołowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
- jak szybko plynie prad
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=