eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDługotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd? › Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
  • Data: 2017-01-13 16:55:59
    Temat: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >>Na tlenek węgla jestem wyczulony po tym, jak trochę się nim podtrułem.
    >>Robiłem coś przy motorze, zapomniałem podłączyć podciśnienie do czujnika
    >>podciśnienia i jak odpaliłem, to momentalnie włączył się alarm tlenku w
    >>garażu, a mi już zaczęło robić się słabo... całą noc mnie potem głowa
    >>bolała.
    >
    > Dobra rzecz taki alarm jak widac.

    No tak... zwykle mnie tylko denerwował, jak wył, jak się za długo stało na
    odpalonym silniku (a silnik w starym moto, jeszcze gaźnikowym, musiał się
    trochę nagrzać, żeby miał siłę wyjechać z garażu pod stromą górę - to
    kiepskie uczucie, gdy jedziesz pod górę, dodajesz gazu, a silnik się dławi
    i gaśnie). Ale wtedy mnie uratował, bo gdybym tylko poczuł się dziwnie, to
    może bym nie skojarzył, że coś jest nie tak, a czucie się dziwnie + alarm
    w momencie, w którym nie powinien się włączyć (normalnie przy tym motorze,
    nowym i na wtrysku, nie włączał się prawie wcale, nawet jak był odpalony
    przez parę minut a ja się ubierałem) jednak zapalił mi lampkę.

    >>Potem zastanawiałem się, co się stało i wyszło mi na to, że po prostu
    >>mieszanka była bardzo bogata, ale czemu spadek podciśnienia w dolocie
    >>(bo czujnik widział wtedy ciśnienie atmosferyczne) tak wpływa, już nie
    >>wydedukowałem. Miałem na to dwie teorie, ale obie obaliłem.
    >
    > Motor z wtryskiem elektronicznym ?

    Tak.

    > To najnormalniej w swiece - masa powietrza, ktora bedzie zassana do
    > cylindra zalezy wprost od cisnienia absolutnego w kolektorze.
    > Tzn przy wolnych obrotach, bo przy szybkich to nie zdazy.

    To była jedna z teorii, ale regulator ciśnienia na listwie wtryskowej
    (mechaniczny) ma podłączone podciśnienie i reguluje ciśnienie tak, żeby
    różnica ciśnień wynosiła 3 bary - im większe podciśnienie, tym mniejsze
    ciśnienie.

    > A proporcjonalnie do masy powietrza nalezy wtrysnac ilosc benzyny.
    >
    > Czujnik stwierdza 1atm absolutna, to znaczy ze przepustnica otwarta na
    > maksa, i nalezy duzo paliwa lac.

    Z przepustnicą była druga teoria - ale tam jest czujnik położenia
    przepustnicy (zresztą chyba wszędzie jest)... chyba że ten czujnik steruje
    tylko wyprzedzeniem zapłonu i nie jest brany do obliczania czasów wtrysku.

    > W samochodzie mialbys jeszcze sonde lambda w wydechu, ktora by
    > stwierdzila ze za malo tlenu w spalinach, wiec trzeba zmnieszyc dawke
    > paliwa.

    W niektórych motorach też, ten akurat nie miał (nowsze roczniki już tak).

    > Ale co by z tego razem wyszlo ... komunikat, ze uszkodzony czujnik
    > cisnienia i praca w trybie awaryjnym czy komunikat ze uszkodzona sonda
    > lambda :-)

    Akurat wskazaniom tego komputera przestałem ufać po tym, jak przez
    przypadek podłączyłem odwrotnie czujnik położenia wału i komputer po
    dodaniu gazu zaczynał wywalać błędy cewek zapłonowych :)

    --
    http://www.chmurka.net/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: