eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDługotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd? › Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!news.eternal-september
    .org!.POSTED!not-for-mail
    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny
    prąd?
    Date: Thu, 12 Jan 2017 18:35:14 +0100
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 84
    Message-ID: <o58elk$61o$1@dont-email.me>
    References: <1bTd67o0gIqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
    <58776f5e$0$5145$65785112@news.neostrada.pl>
    <1eTd6agcuIqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 12 Jan 2017 17:33:40 -0000 (UTC)
    Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
    posting-host="6aa12c8fdafa2e2a03f91395751730b4"; logging-data="6200";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1/9mhpiJr+fj7w9qr8fEgHA"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:31.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/31.7.0
    In-Reply-To: <1eTd6agcuIqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
    Cancel-Lock: sha1:DVzhVSYpJYHE16ma0lKpXFQozPQ=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:710948
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 12.01.2017 o 13:27, Adam Wysocki pisze:
    > ToMasz <N...@o...pl> wrote:
    >
    >>> Jakiego rzędu wielkości prąd można ciągnąć z akumulatora samochodowego
    >> duży, długo. aż nie padnie
    >
    > Czyli można zrobić nawet zwarcie (zakładając że mamy kable, które się nie
    > spalą) i go nie rozsadzi?
    trolujesz. w takim przypadku coś umrze, bo nie jest to normalny stan pracy.

    >
    > Gdzie założyłeś tę nagrzewnicę,
    pomiędzy przednie fotele, w pionie, dmucha na dzieci siedzące z tyłu.
    > żeby nie przeszkadzała? To ta 1000W? Na
    > ile czasu grzania wystarczał akumulator (ten dodatkowy)
    10 minut, bo to był akumulator na złom.
    > grzać czasu, w praktyce, żeby dało się komfortowo wsiąść i żeby szyby były
    > odmrożone?
    tego nie wiem. gdybym go skierował na szybę, zgaduje że te 10 minut
    szybie by wystarczyło. natomiast nagrzanie całego wnętrza? PRzy minus 15
    - nigdy.



    >
    > Taka byłaby OK?
    > http://allegro.pl/citroen-c5-nagrzewnica-elektryczna
    -i6652099066.html
    taka sama
    > Boję się podłączać to do głównego aku, żebym nie miał rano przymusowego
    > pchania - mrozy to i tak złe warunki dla aku...
    jest taka opcja. mnie sie to przytrafiło pod supermarketem, ale jak
    zobaczyli starszego faceta, z małym dzieckiem i kablami rozruchowymi,
    odarazu znalazł sie ochotnik.

    >>> Wiem, że aku kwasowe ładuje się prądem 10% pojemności,
    >> nie. alternator "daje" 14.4V a akumulator pociągnie tyle ile może.
    >> kilkadziesąt amper nawet.
    >
    > Hmm, chodzi o to, jak się "powinno", tzn. jak zalecają, żeby długo mu się
    > żyło :) W samochodzie akumulator normalnie nie jest nadmiernie
    > rozładowany, więc ten prąd ładowania pewnie też nie jest kosmiczny.
    nie martw się tym. akumulatory samochodowe podczas normalnej pracy,
    ładuje się stałym napięciem, czyli zmiennym prądem. na to jaki jest prąd
    ma wpływ przedewszystkim stopień rozładowania, opór wewnętrzny,
    temperatura.... i wydajność alternatora. To ona ogranicza prąd, ale
    uwierz mi, ze kilkadziesiąt amper prądu ładowania to nic groźnego dla
    akumulatora, który ma 70amperogodzin.
    >
    > Inna sprawa, że boję się, że jak za bardzo obciążę alternator, to albo go
    > spalę albo nie będzie ładował głównego aku.
    na 100% nic się nie stanie. chyba że masz pasek napędzający alternator
    chwilę przed śmiercią, to umrze.
    wyobraź sobie że jedziesz autkiem, a tu ładna pani macha rąsią, stojąc
    przy aucie które ma otwartą maskę i kabelki rozruchowe. zatrzymujesz
    się, "pożyczasz" jej prądu... Zastanawiasz się jakie to szkodliwe dla
    silnika? Wcale. zużyjesz tylko pół szklanki paliwa więcej. to sam o
    stanie się jak do działającego auta (silnika, alternatora) podłączysz
    drugi akumulator.


    >>> żeby nie wybuchł.
    >> niema takiej możliwości. jego masa, pojemność cieplna, konstrukcja
    >> pozwalająca na wytrzymanie setek amper - nie rozwalisz go prądem.
    >
    > Ale te setki amper płyną normalnie przez kilka sekund odpalania. Jak komuś
    > nie chce zapalić, to może kilkadziesiąt sekund, ale raczej nie dłużej...

    jak go rozładujesz lekko poniżej 12v i podłączysz do instalacji
    samochodu z działającym silnikiem, nic złego niema prawa się stać. jeśli
    masz jakiekolwiek zastrzeżenia, to podłącz go, przez żarówkę. żarówka w
    szereg. jak bezpiecznik. jak dasz żarówkę 5W, to akululator bęzdie się
    ładował przez pół roku. jak dasz żarówkę 100w, to dwa razy dłużej niż
    bez niej (tak na oko oczywiście). jeśli zbudujesz układ z żarówką w roli
    bezpiecznika i zrobisz zwarcie (np kompletnie zniszczonym akumulatorem),
    żarówka zaświeci się jasnym światłem i tyle strachu.

    > Przy 14.4V chyba nie ma możliwości przeładowania nawet jakby płynęły setki
    > amper?
    przy 14.4, po ustaleniu parametrów prąd spadnie w okolice zera amper,
    więc nic sienie stanei

    ToMasz


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: