  • 31. Data: 2013-05-16 10:48:17
    Temat: Re: Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?
    Od: PJ <p...@g...com>

    // ledowe mocne stopy w jakimś suvie świecące w nocy przez
    kilkadziesiąt sekund prosto w oczy potrafią nieźle oślepić.

    jest opcja zeby skierowac wzrok gdzie indziej ?

    P.

  • 32. Data: 2013-05-16 11:10:44
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 maja 2013 00:21:10 UTC+2 użytkownik Robbo napisał:
    > Chciałem zapytać, dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?

    Za glosno klikaja. Gdy masz kaca to glowa boli.

    --
    Pozdro.
    Jimiasty

  • 33. Data: 2013-05-16 11:15:44
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Thu, 16 May 2013 07:59:19 +0000 (UTC), perio napisał(a):

    > Robbo pytał o możliwe powody, więc dopisałem. To nie był żaden argument
    > a stwierdzenie faktu. Czy Ci sie to podoba, czy nie, tak jest.

    Faktem ma być, że pikanie "przekaźnika" od kierunkowskazu jest irytujące?
    Może to być argument - z którym zupełnie nie zgadzam. Pikanie
    kierunkowskazu nie jest irytujące.

    --
    Franc

  • 34. Data: 2013-05-16 11:16:40
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-05-16 10:10, Ryba pisze:

    > Widać nigdy nie jeździłeś oplami :)

    Jeździłem, ale tutaj również nie trzeba trzymać dźwigni by
    kierunkowskaz działał ciągle - wraca tylko na swoje miejsce
    i trzeba ją 'pacnąć' ponownie, by wyłączyć kierunkowskaz
    (jeżeli chcemy sami go wyłączyć), stąd też określenie 'trzymał'.

    > Ludzie narzekają, a ja jestem bardzo zadowolony z takiego rozwiązania.

    Mi się średnio podoba, ale nie o gustach tutaj dyskutujemy ;)
    Sam Opel chyba też ostatnio stwierdził, że klienci 'zadowoleni'
    z tego rozwiązania są w mniejszości ;)

  • 35. Data: 2013-05-16 11:17:37
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-05-16 10:36, Mirek Ptak pisze:

    > Niestety wycofali się z tego :(

    Dla mnie stety :)

  • 36. Data: 2013-05-16 11:20:47
    Od: Andrzej Zbierzchowski <n...@t...pl>

    W dniu 2013-05-16 00:21, Robbo pisze:
    > Witam,
    >
    > Chciałem zapytać, dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?

    Wielu nie używa - wielu używa kiedy nie zmienia kierunku jazdy lub pasa.
    Niezbadane są meandry ludzkiej natury. Mnie się zdarza zrobić głupotę z
    kierunkowskazami i nie pytaj mnie dlaczego. Sam nie wiem :)

  • 37. Data: 2013-05-16 11:29:34
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 16 May 2013 08:43:00 +0200, Franc napisał(a):

    > Będziesz migał kierunkiem przez cały czas?

    Owszem, tak. Dopóki masz zamiar, chyba że go porzucasz :)
    1. Jak inaczej odróżnisz gościa który ma zamiar wyprzedzić od gościa który
    tylko wisi na zderzaku ciężarówy bo oszczędza paliwo albo się chowa przed
    radarem?
    2. Pamiętaj, że zamierzający wyprzedzać jest skupiony na tym co widzi w
    przodzie a nie na lusterku. A motocykle pojawiają się znikąd, jak
    powszechnie wiadomo. Także młodzi wściekli w BMW :)
    --
    Jacek

  • 38. Data: 2013-05-16 11:30:40
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > 5. Drogie żarówki - o cenach proporcjonalnych do ceny auta ;)

    Mnie żarówka w kierunkowskazie nigdy się nie przepaliła, natomiast przyznam,
    że już raz wymieniałem moduł z przyciskiem włączania świateł awaryjnych
    zintegrowany z przekaźnikiem z powodu awarii tego ostatniego.

    Jako powód niewłączania kierunkowskazów dodałbym jeszcze jeden, tj. "własna
    filozofia zachowania na drodze". Przypomniał mi się kolega, który wiedział
    lepiej niż zapisano w kodeksie drogowym, kiedy należy włączać
    kierunkowskazy, a kiedy nie :) Nawet jeśli przyjąć, że on rzeczywiście miał
    rację, to problem polega na tym, że takie zasady powinno stosować wszyscy,
    bo inaczej ktoś może źle zinterpretować sygnały.

    Robbo

  • 39. Data: 2013-05-16 11:52:12
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Thu, 16 May 2013 11:29:34 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

> [...]
    > tylko wisi na zderzaku ciężarówy bo oszczędza paliwo albo się chowa przed
    Naprawdę nie wierzę, że będziesz migał przez kilka kilometrów. Dodatkowo
    ktoś za Tobą może uznać, że zapomniałeś wyłączyć i niebezpieczna sytuacja
    gotowa. :-)

    > 2. Pamiętaj, że zamierzający wyprzedzać jest skupiony na tym co widzi w
    > przodzie a nie na lusterku. A motocykle pojawiają się znikąd, jak
    > powszechnie wiadomo. Także młodzi wściekli w BMW :)
    Taki ktoś popełnia błąd - musi przed manewrem sprawdzić swój tył/bok, bo
    inaczej może zajechać/wymusić.

    --
    Franc

  • 40. Data: 2013-05-16 12:28:10
    Od: perio <p...@p...com>

    Dnia 16.05.2013 Franc <w...@w...pl> napisał/a:

    > Faktem ma być, że pikanie "przekaźnika" od kierunkowskazu jest irytujące?

    Nie, faktem jest to, że: *dla niektórych* owo pikanie jest (bywa) irytujce.
    Istotne jest jednak to, że faktem jest to, iż: niektórzy ograniczają
    używanie kierunkowskazów, gdyż irytuje ich owo "pikanie".

    > Może to być argument - z którym zupełnie nie zgadzam. Pikanie
    > kierunkowskazu nie jest irytujące.

    Czy Ci się to podoba czy nie, inni mogą uważać inaczej.

    Pozdrawiam
    Jarek