eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego w muscle cars nie stosuje się 4WD?Re: Dlaczego w muscle cars nie stosuje się 4WD?
  • Data: 2018-11-19 22:52:35
    Temat: Re: Dlaczego w muscle cars nie stosuje się 4WD?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2018-11-18 o 23:10, Tomasz Pyra pisze:

    > Na tym filmie to ogólnie auta tzw. super-sportowe.
    > I tu różnie bywa - oczywiście są dostępne z napędem na tył, ale też jest
    > wiele z napędem na 4 koła.

    Owszem, ale na filmikach YT przeróżnych rozwalają się raczej te, które
    mają napęd na jedną oś. Widać, które koła dymią tuż przed kraksą. Stąd
    wniosek, że są 2WD. Mając 600KM pod maską nie zaryzykowałbym takiego
    napędu o ile cyrkowcem nie jestem.

    > Co do idei które temu przyświeca - to mają być samochody najszybsze na
    > torze. A na torze przy tych mocach optymalny jest napęd RWD.
    > Napędzanie przednich kół zwiększa mase, zmniejsza skrętność przednich kół,
    > zużywa przednie opony - a to wszystko istotne wady na torze.

    Sęk w tym, że te auta zapewne po torze nigdy nie jeździły. Raczej
    kursują na trasie kasyno, pałac, burdel.

    > Zauważ że chyba wszystkie sytuacje na tym filmie zostały celowo
    > sprowokowane przez kierowcę który chciał się popisać.
    > W dzisiejszych czasach jeszcze musiał na tą okazję wyłączyć ESP, albo
    > przełączyć go w specjalny "drift mode" gdzie takie rzeczy się udają.
    >

    Na mojej standardowej trasie widziałem 2 wypadki na obwodnicy, gdzie na
    prostej drodze jakaś lepsza BMWcha (i jakieś inne auto - już nie
    pamiętam jakie) ruszyła ostro i przy może 100km/h odwróciła się i
    roztrzaskała na barierkach. Prosty odcinek w obu przypadkach. Sucha
    droga w jednym przypadku.

    Wątpię aby tacy kierowcy (bo nie sądzę, że miałem jedynie ja farta
    oglądać podobne przypadki) jeździli w drift-modzie, choć wątpię iż
    takowy posiadali.


    > Tam gdzie notorycznie nie brakuje przyczepności żeby przenosić siłę
    > przyspieszenia, tam szybsze okazują się samochody napędzane na jedną oś.

    No tak, ale z drugiej strony (kiedyś już o tym pisałem), znajomy ma
    identyczne auto do mojego lecz z napędem na tył jedynie. Próbowaliśmy
    się kiedyś na suchym prostym odcinku. Skrzynie ustawiliśmy w pełny
    automat. Na starcie on palił gumę (w sensie popiskiwania opon) i ESP
    odcinał moc a moje auto przyspieszało maksymalnie bez najcichszego
    piśnięcia oponami. Do tego jest ono trochę cięższe, a mimo to... Więc
    nieco odwrotnie wyszło. Dlaczego?

    P.S. Oba auta są ciężkie - ważą powyżej 1800kg.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: