-
Data: 2018-11-19 22:52:35
Temat: Re: Dlaczego w muscle cars nie stosuje się 4WD?
Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-11-18 o 23:10, Tomasz Pyra pisze:
> Na tym filmie to ogólnie auta tzw. super-sportowe.
> I tu różnie bywa - oczywiście są dostępne z napędem na tył, ale też jest
> wiele z napędem na 4 koła.
Owszem, ale na filmikach YT przeróżnych rozwalają się raczej te, które
mają napęd na jedną oś. Widać, które koła dymią tuż przed kraksą. Stąd
wniosek, że są 2WD. Mając 600KM pod maską nie zaryzykowałbym takiego
napędu o ile cyrkowcem nie jestem.
> Co do idei które temu przyświeca - to mają być samochody najszybsze na
> torze. A na torze przy tych mocach optymalny jest napęd RWD.
> Napędzanie przednich kół zwiększa mase, zmniejsza skrętność przednich kół,
> zużywa przednie opony - a to wszystko istotne wady na torze.
Sęk w tym, że te auta zapewne po torze nigdy nie jeździły. Raczej
kursują na trasie kasyno, pałac, burdel.
> Zauważ że chyba wszystkie sytuacje na tym filmie zostały celowo
> sprowokowane przez kierowcę który chciał się popisać.
> W dzisiejszych czasach jeszcze musiał na tą okazję wyłączyć ESP, albo
> przełączyć go w specjalny "drift mode" gdzie takie rzeczy się udają.
>
Na mojej standardowej trasie widziałem 2 wypadki na obwodnicy, gdzie na
prostej drodze jakaś lepsza BMWcha (i jakieś inne auto - już nie
pamiętam jakie) ruszyła ostro i przy może 100km/h odwróciła się i
roztrzaskała na barierkach. Prosty odcinek w obu przypadkach. Sucha
droga w jednym przypadku.
Wątpię aby tacy kierowcy (bo nie sądzę, że miałem jedynie ja farta
oglądać podobne przypadki) jeździli w drift-modzie, choć wątpię iż
takowy posiadali.
> Tam gdzie notorycznie nie brakuje przyczepności żeby przenosić siłę
> przyspieszenia, tam szybsze okazują się samochody napędzane na jedną oś.
No tak, ale z drugiej strony (kiedyś już o tym pisałem), znajomy ma
identyczne auto do mojego lecz z napędem na tył jedynie. Próbowaliśmy
się kiedyś na suchym prostym odcinku. Skrzynie ustawiliśmy w pełny
automat. Na starcie on palił gumę (w sensie popiskiwania opon) i ESP
odcinał moc a moje auto przyspieszało maksymalnie bez najcichszego
piśnięcia oponami. Do tego jest ono trochę cięższe, a mimo to... Więc
nieco odwrotnie wyszło. Dlaczego?
P.S. Oba auta są ciężkie - ważą powyżej 1800kg.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 20.11.18 08:11 ddddddddddddd
- 20.11.18 11:09 J.F.
- 20.11.18 22:26 Marek S
- 21.11.18 01:06 J.F.
- 21.11.18 01:33 Tomasz Pyra
- 21.11.18 02:20 J.F.
- 21.11.18 09:17 Cavallino
- 21.11.18 09:29 JDX
- 21.11.18 21:19 Marek S
- 22.11.18 01:15 tom
- 22.11.18 18:45 Tomasz Pyra
- 22.11.18 21:13 Marek S
- 26.11.18 21:18 J.F.
- 27.11.18 00:58 kk
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=