eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego w muscle cars nie stosuje się 4WD?Re: Dlaczego w muscle cars nie stosuje się 4WD?
  • Data: 2018-11-21 01:33:20
    Temat: Re: Dlaczego w muscle cars nie stosuje się 4WD?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Mon, 19 Nov 2018 22:52:35 +0100, Marek S napisał(a):

    > W dniu 2018-11-18 o 23:10, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >> Na tym filmie to ogólnie auta tzw. super-sportowe.
    >> I tu różnie bywa - oczywiście są dostępne z napędem na tył, ale też jest
    >> wiele z napędem na 4 koła.
    >
    > Owszem, ale na filmikach YT przeróżnych rozwalają się raczej te, które
    > mają napęd na jedną oś.

    Rozwalają się te które się rozwalają.
    Bardziej niż rodzaj napędu winiłbym raczej to co motywuje kierowców do
    wyboru samochodu RWD ;)

    > Widać, które koła dymią tuż przed kraksą. Stąd
    > wniosek, że są 2WD. Mając 600KM pod maską nie zaryzykowałbym takiego
    > napędu o ile cyrkowcem nie jestem.

    Ale co ma do tego moc?
    Ktoś każe wciskać gaz do dechy w warunkach słabej przyczepności?


    > Wątpię aby tacy kierowcy (bo nie sądzę, że miałem jedynie ja farta
    > oglądać podobne przypadki) jeździli w drift-modzie, choć wątpię iż
    > takowy posiadali.

    Współczesnymi autami RWD jeździ się zupełnie bezpiecznie, oczywiście pod
    warunkiem że się nie robi głupich rzeczy, a ESP pomaga nawet jak ktoś
    dostanie jakiegoś nagłego wyprostu prawej nogi w zakręcie i nagle postanowi
    zerwać przyczepność.

    A jak ktoś robi glupie rzeczy, to naprawdę to które koła są napędzane jest
    bez znaczenia.


    >> Tam gdzie notorycznie nie brakuje przyczepności żeby przenosić siłę
    >> przyspieszenia, tam szybsze okazują się samochody napędzane na jedną oś.
    >
    > No tak, ale z drugiej strony (kiedyś już o tym pisałem), znajomy ma
    > identyczne auto do mojego lecz z napędem na tył jedynie. Próbowaliśmy
    > się kiedyś na suchym prostym odcinku. Skrzynie ustawiliśmy w pełny
    > automat. Na starcie on palił gumę (w sensie popiskiwania opon) i ESP
    > odcinał moc a moje auto przyspieszało maksymalnie bez najcichszego
    > piśnięcia oponami. Do tego jest ono trochę cięższe, a mimo to... Więc
    > nieco odwrotnie wyszło. Dlaczego?

    No bo na starcie, na pierwszym biegu w samochodach z napędem na jedną oś
    brakuje trakcji.
    Do 50km/h rozpędzisz się szybciej, może i prawie 2x szybciej.
    Na śliskim ta przewaga będzie do jeszcze wyższych prędkości, ale w praktyce
    tylko tam.

    AWD będzie szybszy zawsze wtedy kiedy, samochód napędzany na jedną oś nie
    jest w stanie przenieść tej mocy na asfalt w danym momencie.
    W pozostałych warunkach będzie tylko cięższy.

    Dlatego AWD szybciej jedzie na luźnej nawierzchni czy po śniegu.

    Tam gdzie jedna oś wytarczy żeby przenieść aktualną moc silnika szybsze
    okażą się lżejsze samochody z napędem na jedną oś - przy niskich mocach (do
    około 250-300KM/tonę) szybszy będzie FWD, przy wyższych mocach szybsze są
    RWD.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: