-
Data: 2018-11-21 01:33:20
Temat: Re: Dlaczego w muscle cars nie stosuje się 4WD?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Mon, 19 Nov 2018 22:52:35 +0100, Marek S napisał(a):
> W dniu 2018-11-18 o 23:10, Tomasz Pyra pisze:
>
>> Na tym filmie to ogólnie auta tzw. super-sportowe.
>> I tu różnie bywa - oczywiście są dostępne z napędem na tył, ale też jest
>> wiele z napędem na 4 koła.
>
> Owszem, ale na filmikach YT przeróżnych rozwalają się raczej te, które
> mają napęd na jedną oś.
Rozwalają się te które się rozwalają.
Bardziej niż rodzaj napędu winiłbym raczej to co motywuje kierowców do
wyboru samochodu RWD ;)
> Widać, które koła dymią tuż przed kraksą. Stąd
> wniosek, że są 2WD. Mając 600KM pod maską nie zaryzykowałbym takiego
> napędu o ile cyrkowcem nie jestem.
Ale co ma do tego moc?
Ktoś każe wciskać gaz do dechy w warunkach słabej przyczepności?
> Wątpię aby tacy kierowcy (bo nie sądzę, że miałem jedynie ja farta
> oglądać podobne przypadki) jeździli w drift-modzie, choć wątpię iż
> takowy posiadali.
Współczesnymi autami RWD jeździ się zupełnie bezpiecznie, oczywiście pod
warunkiem że się nie robi głupich rzeczy, a ESP pomaga nawet jak ktoś
dostanie jakiegoś nagłego wyprostu prawej nogi w zakręcie i nagle postanowi
zerwać przyczepność.
A jak ktoś robi glupie rzeczy, to naprawdę to które koła są napędzane jest
bez znaczenia.
>> Tam gdzie notorycznie nie brakuje przyczepności żeby przenosić siłę
>> przyspieszenia, tam szybsze okazują się samochody napędzane na jedną oś.
>
> No tak, ale z drugiej strony (kiedyś już o tym pisałem), znajomy ma
> identyczne auto do mojego lecz z napędem na tył jedynie. Próbowaliśmy
> się kiedyś na suchym prostym odcinku. Skrzynie ustawiliśmy w pełny
> automat. Na starcie on palił gumę (w sensie popiskiwania opon) i ESP
> odcinał moc a moje auto przyspieszało maksymalnie bez najcichszego
> piśnięcia oponami. Do tego jest ono trochę cięższe, a mimo to... Więc
> nieco odwrotnie wyszło. Dlaczego?
No bo na starcie, na pierwszym biegu w samochodach z napędem na jedną oś
brakuje trakcji.
Do 50km/h rozpędzisz się szybciej, może i prawie 2x szybciej.
Na śliskim ta przewaga będzie do jeszcze wyższych prędkości, ale w praktyce
tylko tam.
AWD będzie szybszy zawsze wtedy kiedy, samochód napędzany na jedną oś nie
jest w stanie przenieść tej mocy na asfalt w danym momencie.
W pozostałych warunkach będzie tylko cięższy.
Dlatego AWD szybciej jedzie na luźnej nawierzchni czy po śniegu.
Tam gdzie jedna oś wytarczy żeby przenieść aktualną moc silnika szybsze
okażą się lżejsze samochody z napędem na jedną oś - przy niskich mocach (do
około 250-300KM/tonę) szybszy będzie FWD, przy wyższych mocach szybsze są
RWD.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.11.18 02:20 J.F.
- 21.11.18 09:17 Cavallino
- 21.11.18 09:29 JDX
- 21.11.18 21:19 Marek S
- 22.11.18 01:15 tom
- 22.11.18 18:45 Tomasz Pyra
- 22.11.18 21:13 Marek S
- 26.11.18 21:18 J.F.
- 27.11.18 00:58 kk
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=