eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego w muscle cars nie stosuje się 4WD?Re: Dlaczego w muscle cars nie stosuje się 4WD?
  • Data: 2018-11-20 11:09:56
    Temat: Re: Dlaczego w muscle cars nie stosuje się 4WD?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:psvbb7$r1a$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2018-11-18 o 23:10, Tomasz Pyra pisze:
    >> Na tym filmie to ogólnie auta tzw. super-sportowe.
    >> I tu różnie bywa - oczywiście są dostępne z napędem na tył, ale też
    >> jest
    >> wiele z napędem na 4 koła.

    >Owszem, ale na filmikach YT przeróżnych rozwalają się raczej te,
    >które mają napęd na jedną oś. Widać, które koła dymią tuż przed
    >kraksą. Stąd

    Na tym co pokazales to nie bardzo widac dym.

    >wniosek, że są 2WD. Mając 600KM pod maską nie zaryzykowałbym takiego
    >napędu o ile cyrkowcem nie jestem.

    W F1 sie sprawdza :-)

    600KM przy 50m/s to tylko 900kG ciagu.
    Jest wiec szansa, ze na suchym asfalcie powyzej 180 nie zapiszczy :-)

    >> Zauważ że chyba wszystkie sytuacje na tym filmie zostały celowo
    >> sprowokowane przez kierowcę który chciał się popisać.
    >> W dzisiejszych czasach jeszcze musiał na tą okazję wyłączyć ESP,
    >> albo
    >> przełączyć go w specjalny "drift mode" gdzie takie rzeczy się
    >> udają.

    >Na mojej standardowej trasie widziałem 2 wypadki na obwodnicy, gdzie
    >na prostej drodze jakaś lepsza BMWcha (i jakieś inne auto - już nie
    >pamiętam jakie) ruszyła ostro i przy może 100km/h odwróciła się i
    >roztrzaskała na barierkach. Prosty odcinek w obu przypadkach. Sucha
    >droga w jednym przypadku.

    BMW nie ma 600KM, wiec na suchym asfalcie nie powinna.

    >Wątpię aby tacy kierowcy (bo nie sądzę, że miałem jedynie ja farta
    >oglądać podobne przypadki) jeździli w drift-modzie, choć wątpię iż
    >takowy posiadali.

    Jak starsza, to moze jeszcze nie miala ESP.
    Ewentualnie sama predkosc byla na granicy przyczepnosci, troche gazu
    ... i trzeba umiec jezdzic :-)

    >> Tam gdzie notorycznie nie brakuje przyczepności żeby przenosić siłę
    >> przyspieszenia, tam szybsze okazują się samochody napędzane na
    >> jedną oś.

    >No tak, ale z drugiej strony (kiedyś już o tym pisałem), znajomy ma
    >identyczne auto do mojego lecz z napędem na tył jedynie. Próbowaliśmy
    >się kiedyś na suchym prostym odcinku. Skrzynie ustawiliśmy w pełny
    >automat. Na starcie on palił gumę (w sensie popiskiwania opon) i ESP
    >odcinał moc a moje auto przyspieszało maksymalnie bez najcichszego
    >piśnięcia oponami. Do tego jest ono trochę cięższe, a mimo to... Więc
    >nieco odwrotnie wyszło. Dlaczego?

    Widac Tomek nie pisal o starcie :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: