eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego to samochody mają być autonomiczne?Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
  • Data: 2018-04-02 02:52:26
    Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
    Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2018-04-01 o 22:41, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2018-04-01 o 22:19, Marek pisze:
    >
    >>> Ta twoja większość w momencie kiedy okazuje się że posiadanie
    >>> jest tańsze niż używanie dokonuje świadomego wyboru i posiada.
    >>
    >> Czego nie zrozumiałes z potrzeby używania a nie posiadania?
    >
    > Czego Ty nie zrozumiałeś z potrzeby poniesienia jak najniższych
    > kosztów użytkowania auta?
    >
    >> Samo posiadanie nie implikuje kosztów używania, ergo koszt posiadania
    >> i użytkowania zawsze będzie z definicji droższy od samego użytkowania.
    >
    > Mylisz się.
    > Do ceny jaką płacisz normalnie musisz dołożyć marżę właściciela
    > pojazdu który ci ten pojazd pożycza, on w tej kwocie zmieści
    > swoje koszty i swój zysk. Jak auto kupisz sam na siebie to
    > zysku firmie wypożyczającej nie musisz ufundować.


    Najdrożej kosztuje przejechanie kilometra samochodem, który mało jeździ.
    Samochód prywatny, indywidualny mało jeździ, głównie stoi i zajmuje
    miejsce. To zajęte miejsce kosztuje i to coraz więcej i będzie drożało
    coraz szybciej. U nas w Polsce - na razie jeszcze - ten koszt miejsca
    zajmowanego przez zaparkowany samochód jest wciąż przerzucany
    najczęściej z właściciela samochodu na ogół społeczeństwa - darmowe
    parkowanie w większości miejsc w Polsce. Np. na gruncie należącym do
    miasta, gminy, skarbu państwa - wszyscy obywatele płacący podatki
    sponsorują Januszowi samochodziarzowi gratisową przestrzeń do
    składowania jego grata. W miastach są już strefy płatnego parkowania,
    ale obecne ceny parkowania i tak są tak niskie, że nie odzwierciedlają
    kosztów zajętego miejsca. Są prywatne parkingi - tam jest drożej, bo nie
    ma dotacji od podatników. Jeżeli Janusz parkuje na własnym terenie (albo
    quasi własnym - np. miejsce postojowe wykupione na "własność" od
    dewelopera, spółdzielcze własnościowe prawo do miejsca postojowego na
    gruncie użytkowanym przez spółdzielnię itp., to już wtedy ma świadomość
    ile to kosztuje - podatek od gruntu, utrzymanie miejsca postojowego. Ja
    np. płacę miesięcznie 250 zł za własne miejsce w garażu podziemnym.
    Własne, czyli spółdzielcze własnościowe prawo do miejsca postojowego,
    czy jakoś tak. Koszt kupienia takiego miejsca na "własność" to ok. 25-35
    tys. zł. Jak już się je kupi, to można zacząć płacić co miesiąc te 250,-
    W tych 250 mieści się podatek od gruntu, opłata za prawo do korzystania
    z drogi (należący do miasta kawałek drogi 200 m od wyjazdu z garażu, do
    najbliższej drogi publicznej), sprzątanie hali garażowej, ochrona, prąd
    i ogrzewanie, woda zużywana przez ekipę sprzątającą, konserwacja i
    naprawy urządzeń itd...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: