    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <5bfbfddd$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <5bfd51bd$0$479$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    Subject: Re: Dlaczego sprowadzamy ludzi zamiast roboty?
    Date: Tue, 27 Nov 2018 16:41:44 +0100

    dyskusyjnych:01428f8d-29fc-42b1-b75c-ee3f9f8b5aa7@go
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 27 listopada 2018 23:16:30 UTC+9 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Dżejef, weź mnie nie załamuj. Wymandrzasz się tu w temacie o którym
    >nie masz bladego pojęcia?

    >Facepalm...

    No ale czegos nie rozumiem - to kto ostrzelal, ze stracil dom i musial
    do Polski wyjezdzac ?

    Rusofile swoich ?

    >Nie wiesz co to reket, nie?

    Nie wiem co ty przez to rozumiesz.

    Ale w pewnym momencie robi sie z tego normalny interes i pojawia takie
    zacne slowo: prowizja.
    Albo zysk.

    Jesli te agencje zyja z wynajmu Polakow i nikt im reketu nie zarzuca,
    to czemu nie mialyby zyc z wynajmu Ukraincow ?

    >No więc pohuj ktoś ma ich sprowadzać jak ich jest pełno?

    Zle patrzysz - ktos ich sprowadzil, skoro jest ich pelno.

    No dobra - mogli sami przyjechac, a my tylko stworzylismy dobre
    warunki - wize, zezwolenie na prace i co tam jeszcze trzeba zalatwia
    sie szybko i bez lapowki :-)

    >Mieszkam w samym środku koreańskiej doliny krzemowej, to się tu
    >nazywa Techno Valley. Mam Ci wysłać książkę telefoniczną pełną takich
    >przykładów?

    No i co tam podziwiac - drobnych kontraktorow, ktorzy na zyczenie
    napisza odpowiedni kawalek w VHDL,
    czy np firmy, ktore robia maszyny do produkcji ukladow scalonych w
    technologii 10 nm ?

    Bo ja podziwiam to drugie, ale jak to zrobic ...

    >Poziom intelektualny obietnic wyborczych (i formy ich prezentacji) od
    >trzydziestu lat upadł poniżej progu bólu. Sorry, bulu.
    >Czego się uczą ci wyborcy? Wmawiania sobie że jak ktoś im pluje w
    >twarz to deszcz pada?

    A moze zrobili sie odporni i na obietnice, i mimo formy oceniaja
    szerzej ?

    >No właśnie nie. Wcześniej Belgia, dzisiaj Szwecja- da się żyć bez
    >rządu i to bez żadnego problemu.

    Ale rzad tam jest. Tymczasowy bo tymczasowy, ale jest.
    Mozna tez na to spojrzec szerzej/historycznie, ale to na inna grupe.

    Za to rodzi sie pytanie - czy Belgowie lub Szwedzi dorosli do
    demokracji, skoro takie szopki sie tam dzieja - niech wezma z nas
    przyklad :-)

    Ja to nazywam urokami demokracji - coz zrobic, taki przepis, musi sie
    sytuacja wyklarowac.
    Byc moze poznamy te sytuacje juz za rok :-)

    >A kto dzisiaj w Polsce jest w stanie odróżnić dobre od złego?

    A w Szwecji, w Belgii czy w Korei kto odroznia ?

    J.