  • 81. Data: 2009-02-25 07:59:17
    Temat: Re: Dlaczego (prawie) nikomu nie potrzeba 24Mpix
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <j...@a...at> napisal:

    >[...]
    >Przypominam sobie rownmiez wypowiedz wlascieciea MS , ktory twierdzil
    >dawno temu iz czlowiek nigdy nie bedzie potrzebowal wiecej pamieci w
    >komputerze niz 64 MB
    >[...]

    To nie tak bylo. Bill Gates mówil wtedy o 640kB pamieci RAM. Bylo to w
    czasach IBM-ów AT gdzie DOS i tak widzial 'z prostej' tylko 640kB.

    >Za kilka/kilkanascie lat - kto dozyje bedzie sie poslugiwal aparatem
    >100 mpx i nie wyobrazal sobie jak mozna bylo robic dobre zdjecia za
    >pomoca 15 mpx.

    I niestety jest to calkiem prawdopodobne. Mam natomiast obawy, ze w tych
    przyszlych czasach zdjecia ze 100Mpix wcale nie musza byc lepsze od
    obecnych.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 82. Data: 2009-02-25 08:16:42
    Od: j...@a...at

    > W matrycy FF z 22/24 Mpix masz spory zapas, by spobie wyciąć tego ptaszka i
    > mieć de facto matryce z cropem. Ale jeżeli nie musizs nic wycinać, to masz
    > dużo więcej detali niż z małej matrycy. Wyższe użyteczne czułości pozwalają
    > wówczas skrócić czas, a to pożyteczna sprawa...
    >
    > Pozdrawiam Przemek

    nic podobnego

    w rekordowej matrycy ff masz 24mpx/(24*36)= 33 kpx/mm2

    w matrycy APs c malej 12 mpx masz
    12 mpx/(24*15) =33 kpx/mm2

    jak widac ze wzgledu na mniejsza gestosc powierzchniowa rekordowe
    matrycy FF maja gorsze zapas do kropowania niz sredniej wielkosci aps
    - c

    XXX

  • 83. Data: 2009-02-25 08:27:12
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze telewizor:

    > ROFTL, a co bys wydumal na to, ze owa plastyka wynika z polaczenia
    > powyzszych?

    No właśnie NIE wynika według używających.

    Czytaj:

    "Plastyka obrazu.teoretycznie reskalowanie z 24Mpx do
    mniejszej rozdzielczości powinno dać w niektórych wypadkach lepszy obraz
    (bardziej plastyczny) niż obraz z mniejszej rozdziałki. "

    Gdzie tu masz połączenie?

    Według używających "plastyka" to wcale nie "ogólnyy feeling zdjęcia". Sami
    to sobie definiują w zależności od osobnika.

  • 84. Data: 2009-02-25 08:57:38
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Tue, 24 Feb 2009 23:21:42 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> pisze:

    > Wniosek: 24 Mpix w zasadzie mało komu potrzebne, zgodnie
    >z tematem. Bardziej by się przydało ~60 Mpix!
    > Dobrze mi wychodzi? ;)

    Być może kiedyś będzie wykorzystywany oversampling jak w digitalizacji
    audio. Matryca będzie bardzo duża, obiektyw zadziała jako słaby filtr
    AA a dotychczasowy filtr zostanie zastąpiony znacznie lepszym
    realizowanym cyfrowo.

    I pewne byłby zysk w efektywności wykorzystania rozdzielczości
    obiektywu.
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 85. Data: 2009-02-25 09:04:00
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Marek Dyjor napisał(a):

    > plastyka to nie jest termin naukowy ciem... tylko takie pojecie
    > wytrych. Opisujące całkokształt odwzorowania obrazu, subiektywne pojęcie.
    >
    > plastyki obrazu nei da sie opisać cyferkami

    Ale da się pokazać dwa zdjęcia, rózniące się głównie plastyką?

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 86. Data: 2009-02-25 09:06:58
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <go31i0$sl6$1@inews.gazeta.pl>,
    Jan Rudziński nabazgrał:

    > Ale da się pokazać dwa zdjęcia, rózniące się głównie plastyką?

    A w czym problem? Weź dwa różne obiektywy o tej samej ogniskowej,
    ustaw tę samą liczbę przesłony, zrób ten sam kadr i voila.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 87. Data: 2009-02-25 09:17:09
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-02-25 09:16:42 +0100, j...@a...at said:

    > w rekordowej matrycy ff masz 24mpx/(24*36)= 33 kpx/mm2
    >
    > w matrycy APs c malej 12 mpx masz
    > 12 mpx/(24*15) =33 kpx/mm2
    >
    > jak widac ze wzgledu na mniejsza gestosc powierzchniowa

    Równą chyba?

    de Fresz

  • 88. Data: 2009-02-25 09:17:15
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    de Fresz wrote:

    > W lengłydżu najczęściej pod tym kryją się "color renderition/rendition"
    > i "nice/pleasent contrast". Kiedyś znałem też szwabskie określenie, ale
    > mi uleciało. Jak najbardziej nie jest to tylko nasze pojęcie lokalne.

    Przecież o tych pojęciach już napisałem.

    Tylko pokaż mi teraz miejsce gdzie ktoś definiuje "plastykę" w ten sposób.
    Ktoś inny cię wyśmieje i powie że "plastyka" to mała GO uzyskiwana z Sigmy
    30/1.4. I żę przez to ta Sigma jest "plastyczna".
    A jeszcze ktoś inny powie że "obiektywy na M42 mają legendarną plastykę,
    niespotykaną w obecnych konstrukcjach".
    Nie ma takiego pojęcia i tyle. To jest słowo - wytrych do opisywania czegokolwiek.

  • 89. Data: 2009-02-25 09:19:28
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 24 Feb 2009 23:21:42 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Wniosek: 24 Mpix w zasadzie mało komu potrzebne, zgodnie
    > z tematem. Bardziej by się przydało ~60 Mpix!
    > Dobrze mi wychodzi? ;)

    Dobrze ;-)
    Jakbym miał popuścić wodze fantazji to chciałbym dSLR z 60Mpix
    i łatwym ograniczaniem tego. Wprawdzie teraz każdy aparat ma możliwość
    ustawienia wielkości zdjęcia z L na M i S - ale jest to gdzieś ukryte w
    menu i jeszcze nie widziałem żeby ktoś z tego korzystał (poza jakąś
    cyfrówką której właściciel pewnie nawet nie wiedział że ma to przestawione
    ;-) )
    Mieć aparat z zapasem "mocy" nie oznacza że od razu musimy dobijać do tego
    krańca. Ja robię na LF 4x5" do którego podpinam rollkasetę na średni i
    potem robię z tego tycie odbitki 18x24cm. I mimo że to/tak samo zrobiłbym
    na średnim to jednak wolę swój toporny LF.

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 90. Data: 2009-02-25 09:22:02
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-02-25 09:57:38 +0100, Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl> said:

    > Być może kiedyś będzie wykorzystywany oversampling jak w digitalizacji
    > audio. Matryca będzie bardzo duża, obiektyw zadziała jako słaby filtr
    > AA

    Problem w tym, że zazwyczaj obiektywy nie działają liniowo.

    > a dotychczasowy filtr zostanie zastąpiony znacznie lepszym
    > realizowanym cyfrowo.

    A to IMHO ma szanse wejść na szerszą skalę.

    de Fresz