  • 171. Data: 2009-02-27 01:32:44
    Temat: Re: Dlaczego (prawie) nikomu nie potrzeba 24Mpix
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news napisal:
    > (który do sławnego "TSR-80 w klawiaturze" czyli Meritum dorabiał sobie
    > 128 *k*Bajtów RAMdysk sterowany rejestrem głośnika, co dawało
    > nieprzeciętny efekt, ktoś jeszcze miał warczący RAMdysk?)

    No, no, wzbudza respekt :)

    Ja poszedlem na latwizne i do ZX-81 wsadzilem kupiony
    w Apinie w Zielonej Gorze gotowy modul Memopak z 64 KB RAM :)

    Ale to bylo w zamierzchlym roku 1985 :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 172. Data: 2009-02-27 07:08:59
    Od: Marx <M...@n...com>

    Paweł W. pisze:
    > I tak generalnie korzystam z WWW, poczty i czytnika grup. Mógłbym mieć
    > to w jakimś superoszczędnym 500MHz komputerze z 128MB RAMU i
    > dostosowanym do tego systemem operacyjnym na kości flash (taki DSL na
    > flashu). Oby tylko klawiatura i monitor były przyzwoitych rozmiarów. No
    > i dobra bateria.
    > Do obróbki grafiki to i tak ten laptop średnio się nadaje. Mój
    > stacjonarny zresztą też, chociaż trochę lepiej chodzi.
    to wymien tego laptopa na palmtopa. Klawiature bezprzewodowa podpinasz
    pod BT. Tylko z monitorem problem...
    Marx

  • 173. Data: 2009-02-27 08:09:05
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 27 Feb 2009 00:57:07 +0100, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > Jak już jesteśmy w głębi ostrości, to bokeh nie ma wpływu.

    Ale wiesz że "głębia ostrości" to tylko nieostrość poniżej granicy
    akceptacji - a więc też coś na co ma wpływ korekcja szkła,
    tylko nie zawsze to widać.

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 174. Data: 2009-02-27 09:14:52
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 26 Feb 2009 20:26:24 +0100, Grzegorz Sapijaszko napisał(a):

    > Czemu? Nie, żebym chwalił Ubuntu, ani jakąkolwiek z dystrybucji "live", ale
    > ciekaw jestem, co Ci nie podpasowało w linuksie.

    Po prostu szukam czegoś co będzie lepsze od windy - a ubuntu nie dało mi
    tego poczucia. Choćby to że start trwał i trwał... czy to live (no to
    jeszcze rozumiem) czy odpalony w środowisku wirtualnym - wolne to jak
    winda. I nawet do niej podobne - chwila nieuwagi i też się wiesza ;-)
    W dodatku za każdym razem co robię podejście do linuksa to od groma czasu
    spędzam na administracji. Odpalenie internetu? Da się - najpierw bierzemy
    drugi komp z dostępem do internetu i szukamy odpowiedniego forum z opisem.
    Parę minut magicznych komend i działa - albo nie bo to nie ta
    dystrybucja... A jak już mamy internet to z górki - dodajemy do bookmarków
    wszystkie fora linuksowe i przez tydzień uważnie je studiujemy żeby
    podłączyć drukarkę albo odpalić coś pod wine bo firmy programistyczne robią
    to co im się opłaca czyli programują pod windę. Jest wielu pasjonatów
    programujących pod linuksy - ale jak to pasjonaci - pomysły świetne,
    wykonanie takie sobie.

    Żeby nie było - da się tego używać - ma wady i zalety do których trzeba się
    przyzwyczaić tak samo jak w windowsie - ale dla mnie winda (xp) jest
    nadal łatwiejsza w administracji (mowa o administracji "domowej" nie
    fachowym grzebaniu głęboko w systemie; obsługa to sprawa drugorzędna, w
    pracy i tak większość robię skryptowo).

    Do obróbki zdjęć i tak używam gimpa - więc co mi za różnica pod czym go
    odpalę ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 175. Data: 2009-02-27 09:17:22
    Od: Endless Lameness <m...@n...pl>

    W artykule <Pine.WNT.4.64.0902262350090.3044@quad> Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > (który do sławnego "TSR-80 w klawiaturze" czyli Meritum dorabiał sobie
    > 128 *k*Bajtów RAMdysk sterowany rejestrem głośnika, co dawało
    > nieprzeciętny efekt, ktoś jeszcze miał warczący RAMdysk?)

    Amigowcy mieli stacje dysków odgrywające melodyjki.

    --
    pozdrawiam, Konrad Stachańczyk
    mailto(ROT13): z...@i...prgv.cy

  • 176. Data: 2009-02-27 09:33:02
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 27 Feb 2009 10:14:52 +0100, "Henry(k)"
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:

    >Po prostu szukam czegoś co będzie lepsze od windy - a ubuntu nie dało mi
    >tego poczucia. Choćby to że start trwał i trwał... czy to live (no to
    Bo niestety jedyną alternatywą jest MacOS. IBM ubił OS/2, które
    podobało mi się bardzo bardzo, i do tego jeszcze ubił Lotusa
    SmartSuite'a, który do dzisiaj jest dla mnie najlepszym pakietem
    biurowym, jakiego używałem (oficjalnie oświadczyli że wsparcia na
    Viste niet).
    Linuks/Unix byłby OK dla masowego użytkownika, gdyby ukryć te jego
    mechanizmy pod ładnym opakowaniem i zapewnić trochę lepsze wsparcie
    dla sprzętu. Jednej firmie to się udało i tak powstał nowy MacOS.
    Niestety odpalenie Linuksa na sprzęcie nieco bardziej ,,egzotycznym''
    to jest ciągle grzebanie w bebechach systemu.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 177. Data: 2009-02-27 09:39:56
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Thu, 26 Feb 2009 22:52:17 +0000 (UTC), Jacek_P
    <L...@c...edu.pl> pisze:

    >I dziesiec tysiecy razy wiecej mozliwosci? Niestety, watpie...

    Jeżeli chodzi o możliwość edycji fotografi, to pewnie byłby ten rząd
    wielkości :-)
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 178. Data: 2009-02-27 09:40:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Feb 2009, Jacek_P wrote:

    > I dziesiec tysiecy razy wiecej mozliwosci? Niestety, watpie...

    Jeśli przejść z trybu "mogę obrobić jedną klatkę filmu" do
    "mogę obrobić film online" (online ~ tyle fps co normalnie ma)
    to owszem, jest taka zmiana.
    10 000 zdjęć naraz nie przerobi, ale obawiam się że głównie
    z tego powodu iż wąskim gardłem staje się - nomen omen - interface
    człowieka ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 179. Data: 2009-02-27 09:57:06
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Henry(k) pisze:
> [...]
    > to co im się opłaca czyli programują pod windę. Jest wielu pasjonatów
    > programujących pod linuksy - ale jak to pasjonaci - pomysły świetne,

    Też czasem rzucam okiem w linuxy, czy coś tam się zmieniło. I
    praktycznie wszystkie dystrybucje mają jedną wadę - są wielkie, startują
    długo i zawierają mnóstwo śmieci (sorry, bardzo przydatnych programów)
    Mnie skusiłby ten system jeśli potrafiłby się odpalić w kilka sekund,
    zawierałby coś do internetu (ff), poczty (tb), napisania prostego tekstu
    (abiword lub oo), uniwersalny odtwarzacz wszystkiego (vlc) i...
    wystarczy. Wtedy posadziłbym to na netbooku.
    Coś w miarę zbliżonego do ideału nazywa się puppy - mały i potrafi
    fajnie wykryć internet. Ale trzeba by go jeszcze okiełznać, poza tym
    sprawia wrażenie jednak ciągle jeszcze bety.

    Jakby ktoś znał coś podobnego, niech da znać - ja się w tych
    dystrybucjach gubię.

    Największą bolączką linuxa jest aestetyka. Grafika powłok jest tak
    niespójna i niedopasowana, rysowanie czcionek paskudne i nawet zdjęcia
    tapet z reguły technicznie marne. A to jest, niestety, główna karta
    przetargowa przy wyborze os-a przez znakomitą większość ludzi.

    Z innej beczki - mistrzem marketingu 2009 będzie... ms z windows 7.
    Jeszcze go nie ma, a już wszyscy zachwyceni :)
    Po prostu majstersztyk. I te ciągłe porównania z vistą oczywiście, bo z
    xp zapewne przegra w każdym wyścigu na czas.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 180. Data: 2009-02-27 10:01:27
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 27 Feb 2009 10:57:06 +0100, Janko Muzykant
    <j...@w...pl> wrote:

    >Z innej beczki - mistrzem marketingu 2009 będzie... ms z windows 7.
    >Jeszcze go nie ma, a już wszyscy zachwyceni :)
    Tia, ale zauważ, pierwsze duże zmiany wprowadzono w wesji Milenium,
    która się okazała ,,sukcesem'' - dopiero XP był udany. Vista to też
    stosunkowo duże zmiany, tak więc 7 ma szanse być tym czym miała być
    Vista.
    --
    Grzegorz Krukowski