-
Data: 2010-09-20 19:34:23
Temat: Re: Dlaczego nie odbieram PR1 na 225 ?
Od: "Cezar" <c...@B...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> wrote in message
news:slrni9fb7k.8k4.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
> Pan Cezar napisał:
>>> Jest też inna strona medalu - stacje i odbiorniki na UKF zwykle
>>> nie dają naturalnej barwy dźwięku (zwłaszcza głosu ludzkiego)
>>> tylko zwykle przejaskrawioną, zbytnio drażniącą - jak się słucha
>>> dla słuchania to jest to atrakcyjne, ale dla tła w domu jak ktoś
>>> jest sam i nie lubi ciszy, to takie stłumione radyjko AM jest
>>> doskonałe,
>> Sam jestem ciekawy po co to robią. Myślą ze ustawienie kompresorów
>> dynamiki na max jest cool i wszyscy to lubią.
>> Szczerze mówiąc po godzinnym słuchaniu takiej stacji boli mnie
>> głowa i wyłączam radio.
> A to chodziło o kompresory, czy o barwę dźwięku? Oldskulowe podejście
> do radia (już wcześniej o nim pisałem) polega na tym, że się słuchaczowi
> w pale nie mieści, że ktoś w tym pudełku gada, a słychać go tak, jakby
> stał obok. Radio to radio, jak spiker mówi, to musi być słychać, że
> z radia. Tak było w przypadku AM. A na UKF głos ma barwę bardziej
> naturalną, mimo że niektórzy będą się w tym dopatrywać przejaskrawień
> albo nadmiernej kompresji.
Odnosiłem sie do przedpiscy. Zdecydowanie chodziło o kompresory dynamiki.
> Dynamika, to była zmora transmisji AM. Bo w naturze była za duża, trzeba
> było ją spłaszczać. A kiedyś nie było to tak łatwe jak teraz. Dopiero
> na UKF FM można było pozwolić sobie na większą wierność oryginałowi
> (nawet nazwali to Hi-Fi). To dobre do słuchania przy herbacie w fotelu.
> A że teraz ludzie słuchają głównie w samochodach, to im się spłaszcza
> nawet na UKF.
jest to raczej zmora transmisji FM. Zbyt duza dewiacja powoduje sianie po
pasmie, utrate synchronizacji PLL w dekoderze stereo itp
>> Prosze sobie porównać TOK FM
>> http://www.radio.pionier.net.pl/stream.pls?radio=rad
iotok
>> z takze KOMERCYJNĄ stacją z Londynu o podobnym profilu.
>> http://www.lbc.co.uk/
>> http://mediaweb.musicradio.com/player/default.asp?s=
82&e=0
> Ja już z linków widzę, że radioTOK i MUSICradio, to krańcowo różne
> profile.
trzeba było sprawdzic a nie sie mądrzyć.
c.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.09.10 19:56 Mirek
- 20.09.10 20:00 Jarosław Sokołowski
- 20.09.10 20:08 Jarosław Sokołowski
- 20.09.10 20:48 Mirek
- 20.09.10 21:18 Jarosław Sokołowski
- 20.09.10 21:49 Mirek
- 20.09.10 22:25 Jarosław Sokołowski
- 20.09.10 22:46 Mirek
- 20.09.10 22:57 Jarosław Sokołowski
- 21.09.10 08:14 Cezar
- 21.09.10 09:42 Jarosław Sokołowski
- 21.09.10 13:15 Atlantis
- 21.09.10 16:48 Jarosław Sokołowski
- 21.09.10 20:00 Michał Lankosz
- 22.09.10 12:20 Atlantis
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- OpenPnP
- taka skrzynka do kablowki
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=