  • Data: 2010-09-20 22:25:37
    Temat: Re: Dlaczego nie odbieram PR1 na 225 ?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mirek napisał:

    > Np coś takiego:
    > http://www.youtube.com/watch?v=lwkWlTozoi0&NR=1
    > przewiń na ok. 6:35

    "Możemy zmienić ustawienia górki pasma, powiedzmy, 12,5, możemy dodać
    trochę tej górki i mamy taki radiowy głos, bym powiedział..." -- oni
    tam majstrują tylko przy pasmie. A przy tym "6:35" jest "wyciąć
    trochę góry i wyciąć trochę dołu". Jak dla mnie, to jest odwrotność
    "przejaskrawienia", choć nie będę upierał się przy swojej nomenklaturze.
    Ważne, że już wiem o co chodzi.

    > Na pewno chodzi o jedno i drugie. Kompresja dodatkowo wyciąga to
    > mlaskanie, syczenie itd.

    Syczenie osłabia, ciamkanie wzmacnia. Tak na moje wyczucie. W przykładzie
    dźwiękowym jej nie było, tej komprsji. A jeśli zrobiona umiejętnie,
    zdecydowanie poprawia zrozumienie głosu. Lepiej się słucha i nie ma
    się ochoty wyłączać radia po godzinie. Chyba że z tego powodu, że się
    zrozumiało wszystko co mówili i ma się tego dość.

    > A propos tego stania obok: zdarzyło ci się, że słysząc radio z jakiegoś
    > pomieszczenia (nie w swoim domu oczywiście) pomyliłeś się, że ktoś tam
    > jest? Mnie się zdarzyło... tylko że to był telewizor.

    Niejednokrotnie.

    > A muzykę? W sensie, że tam jest ktoś i gra na jakimś instrumencie?

    Też. Ale z rejestracją muzyki, to jest jeszcze inny problem. Są dwie
    szkoły. Jedna uważa, że kwartet smyczkowy w Carnegie Hall należy nagrać
    tak, żeby słuchacz w domu czuł się jakby był w Carnegie Hall. Druga
    utrzymuje, że dobrze będzie, jak słuchacz będzie miał wrażenie, że ten
    kwartet gra u niego w domu. Ja jestem zapisany do tej drugiej. Chociaż
    nagrania robione zgodnie z tą pierwszą też bywają ciekawe i mają
    zastosowanie.

    Jarek

    --
    Dokuczanie radiem z góry,