-
Data: 2010-10-27 08:12:38
Temat: Re: Dlaczego nie działa jazda na zamek? - mo=?UTF-8?B?amUgd25pb3NraQ==?=
Od: Rafal Ciesielski <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 21 Paź, 18:14, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w
>
> >W dniu 2010-10-21 10:37, J.F. pisze:
> >> A najlpiej zmiana przepisow na niemiecki wzor.
> > Tylko jak podejrzewam niemieckie przepisy też nie zakazują zmiany
> > pasa z lewego na prawy w dużej odległości od zwężenia.
>
> Wydaje mi sie ze kiedys cos takiego bylo zapisane.
>
> Niestety - moja kiepska znajomosc niemieckiego nie pozwala mi nawet
> w pelni zrozumiec aktualnego zapisu
>
> 4) Ist auf Straßen mit mehreren Fahrstreifen für eine Richtung das
> durchgehende Befahren eines Fahrstreifens nicht möglich oder endet
> ein Fahrstreifen, so ist den am Weiterfahren gehinderten Fahrzeugen
> der Übergang auf den benachbarten Fahrstreifen in der Weise zu
> ermöglichen, daß sich diese Fahrzeuge unmittelbar vor Beginn der
> Verengung jeweils im Wechsel nach einem auf dem durchgehenden
> Fahrstreifen fahrenden Fahrzeug einordnen können
> (Reißverschlußverfahren).
>
> Ale cos tam pisza ze bezposrednio przez zwezeniem.
>
> Oczywiscie kierowca ma prawo zmienic pas zawsze i co mu zrobisz :-)
>
> > Więc to raczej nie prawa tu brakuje, a po prostu kultury.
> > Konkretnie odczucia tego że zmiana pasa w takiej sytuacji właśnie
> > jest przejawem braku kultury.
> > Bo wielu kierowców uważa dokładnie odwrotnie - że oni będą
> > najbardziej w porządku jeżeli zmienią pas szybciej.
>
> No wiesz - jedziesz sobie nieznana droga, na prawym pasie tlok,
> lewy pusty, przyciskasz gaz .. i zauwazasz ze tam gdzies
> przeszkoda, wszyscy grzecznie czekaja w kolejce, a Ty sie wpychasz.
>
> Po prostu Niemcy czasem mysla systemowo i odpowiednio zmieniaja
> swoj kodeks drogowy. Zamek, ronda.
> Przeanalizowali, rozwiazali, zapisali - i teraz kazdy wie jak
> powinien jechac.
> A u nas nie ma takiego zwyczaju i ciagle sa "wazniejsze rzeczy" do
> uchwalenia.
>
> J.
W Niemczech przed zwężeniem zawsze jest linia ciągła (zaznaczona też
na znaku) co uniemożliwia zmianę pasów. Dzięki temu nie ma sytuacji że
jeden pas jest zatłoczony a jeden pusty. Korek rozkłada się
równomiernie na oba pasy. To naprawdę działa. Nie zgadzam się tylko z
tym, że sama zmiana przepisów coś zmieni. W Polsce brakuje edukacji
kierowców. Każdy kto ma prawo jazdy dłużej niż 6 miesięcy uważa się za
geniusza.
pozdrawiam
R
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=