-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.
news.xs4all.nl!194.109.133.84.MISMATCH!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed5.news.xs4all
.nl!xs4all!feeder.news-service.com!postnews.google.com!t13g2000yqm.googlegroups
.com!not-for-mail
From: Rafal Ciesielski <j...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dlaczego nie działa jazda na zamek? - mo=?UTF-8?B?amUgd25pb3NraQ==?=
Date: Tue, 26 Oct 2010 23:12:38 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 61
Message-ID: <5...@t...googlegroups.com>
References: <4cbf71e5$0$21001$65785112@news.neostrada.pl>
<i9om8c$bf6$1@inews.gazeta.pl> <i9ond6$2gi$2@news.onet.pl>
<i9ou43$n40$1@news.onet.pl> <4cc0a533$0$27023$65785112@news.neostrada.pl>
<i9qdvf$8kt$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 77.254.41.137
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1288159959 20235 127.0.0.1 (27 Oct 2010 06:12:39 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Wed, 27 Oct 2010 06:12:39 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: t13g2000yqm.googlegroups.com; posting-host=77.254.41.137;
posting-account=KeBE4QoAAACuTlABorZ6TsrUgx8zmYUj
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/534.7
(KHTML, like Gecko) Chrome/7.0.517.41 Safari/534.7,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2320887
[ ukryj nagłówki ]On 21 Paź, 18:14, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w
>
> >W dniu 2010-10-21 10:37, J.F. pisze:
> >> A najlpiej zmiana przepisow na niemiecki wzor.
> > Tylko jak podejrzewam niemieckie przepisy też nie zakazują zmiany
> > pasa z lewego na prawy w dużej odległości od zwężenia.
>
> Wydaje mi sie ze kiedys cos takiego bylo zapisane.
>
> Niestety - moja kiepska znajomosc niemieckiego nie pozwala mi nawet
> w pelni zrozumiec aktualnego zapisu
>
> 4) Ist auf Straßen mit mehreren Fahrstreifen für eine Richtung das
> durchgehende Befahren eines Fahrstreifens nicht möglich oder endet
> ein Fahrstreifen, so ist den am Weiterfahren gehinderten Fahrzeugen
> der Übergang auf den benachbarten Fahrstreifen in der Weise zu
> ermöglichen, daß sich diese Fahrzeuge unmittelbar vor Beginn der
> Verengung jeweils im Wechsel nach einem auf dem durchgehenden
> Fahrstreifen fahrenden Fahrzeug einordnen können
> (Reißverschlußverfahren).
>
> Ale cos tam pisza ze bezposrednio przez zwezeniem.
>
> Oczywiscie kierowca ma prawo zmienic pas zawsze i co mu zrobisz :-)
>
> > Więc to raczej nie prawa tu brakuje, a po prostu kultury.
> > Konkretnie odczucia tego że zmiana pasa w takiej sytuacji właśnie
> > jest przejawem braku kultury.
> > Bo wielu kierowców uważa dokładnie odwrotnie - że oni będą
> > najbardziej w porządku jeżeli zmienią pas szybciej.
>
> No wiesz - jedziesz sobie nieznana droga, na prawym pasie tlok,
> lewy pusty, przyciskasz gaz .. i zauwazasz ze tam gdzies
> przeszkoda, wszyscy grzecznie czekaja w kolejce, a Ty sie wpychasz.
>
> Po prostu Niemcy czasem mysla systemowo i odpowiednio zmieniaja
> swoj kodeks drogowy. Zamek, ronda.
> Przeanalizowali, rozwiazali, zapisali - i teraz kazdy wie jak
> powinien jechac.
> A u nas nie ma takiego zwyczaju i ciagle sa "wazniejsze rzeczy" do
> uchwalenia.
>
> J.
W Niemczech przed zwężeniem zawsze jest linia ciągła (zaznaczona też
na znaku) co uniemożliwia zmianę pasów. Dzięki temu nie ma sytuacji że
jeden pas jest zatłoczony a jeden pusty. Korek rozkłada się
równomiernie na oba pasy. To naprawdę działa. Nie zgadzam się tylko z
tym, że sama zmiana przepisów coś zmieni. W Polsce brakuje edukacji
kierowców. Każdy kto ma prawo jazdy dłużej niż 6 miesięcy uważa się za
geniusza.
pozdrawiam
R
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=