  • Data: 2011-01-22 17:57:14
    Temat: Re: Dlaczego narzekają na Sony Alpha A... ?
    Od: badworm <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 22 Jan 2011 00:40:21 +0100, dominik napisał(a):

    > Powiedz mi jaki procent ludzi podpina pod nikona lampkę od canona? Albo
    > widziałeś pentaksowca z sabinką? Chyba nie. Bo prawda jest też taka, że ta
    > kompatybilność jest mocno iluzoryczna. Lepsze lampy i tak są na konkretny
    > aparat, a te bardzo tanie, stare ruskie dają bardzo zniechęcające efekty i
    > możliwość spalenia sobie stopki. Błyskać to błyska, ale tylko tyle robi.

    Mam lampę Sunpaka 5000AF w wersji dla Canona i używam jej z Pentaksem.
    Na porządną systemową lampę mnie nie stać, szajsu zwanego Tumaksem nie
    miałem zamiaru kupować a ta spisuje się wręcz rewelacyjnie, szczególnie
    biorąc pod uwagę jej cenę (300-400 zł). Ma sporą moc, głowicę obracaną w
    dwóch osiach, zoom, fotocelę, tryb stroboskopowy i bardzo ładnie
    działającą automatykę. Do pełni szczęścia brakuje tylko błysku na drugą
    kurtynę, wspomagania autofocusa wbudowaną lampką i może HSS. Z
    poprzednim aparatem używałem Nissina 350T ale zrezygnowałem z niego bo
    nie chciałem podawać wysokiego napięcia na stopkę a nie za bardzo chciał
    się dać przerobić. Ten Sunpak występuje co prawda też w wersji dla
    Pentaksa ale nigdy jeszcze nie widziałem jej w obiegu wtórnym. Posiadana
    przeze mnie wersja dla Canona nie komunikuje się z cyfrowymi
    lustrzankami i był to powód sprzedaży jej przez poprzedniego
    właściciela. Gdyby nie trafił się ten Sunpak to zapewne kupiłbym
    jakiegoś starszego Nikona - mają bardzo dobre opinie. Wyzwalanie zawsze
    będzie działać, resztę załatwia lampa.
    > Co do stopki to jest ona zaprojektowana całkiem nieźle, nie trzeba
    > przykręcać, lampa się dobrze trzyma, a w razie awarii uszkodzić się
    > powinna stopka lampy, a nie aparatu, bo chyba wolisz tak:
    > http://img109.imageshack.us/img109/91/4663713046be2a
    ef023db.jpg
    > niż tak:
    > http://img822.imageshack.us/img822/5370/pict0006fu.j
    pg
    > :)

    Właśnie to miałem na myśli pisząc o stopce i przejściówce. Dokładanie
    dodatkowego 'klocka' odsuwa jakby nie było dosyć ciężką lampę od aparatu
    i IMO bardziej naraża którąś stopkę na uszkodzenie. Choć obrazek z
    zepsutą kadyszką zdaje się sugerować, że jednak patent Sonego jest
    lepszy, o ile korpus aparatu nie jest w tym miejscu metalowy :)
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066