    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    From: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>
    Subject: Re: Dlaczego narzekają na Sony Alpha A... ?
    Date: 16 Jan 2011 23:19:33 GMT

    Dnia 16.01.2011 dominik <u...@d...net.pl> napisał/a:

    > A gdzie ja twierdzę, że te konstrukcje mają taką zaletę, że AF jest cichy?
    > Jedynie co to nie zgodziłem się z bzdurą, że fazowy AF jest głośny w tych
    > aparatach.

    A to fakt, przepraszam, nie Ty to pisałeś, sprawdziłem wątek.

    > Ale czemu uważasz, że poza przysłoną nie da się sterować ekspozycją?

    Gdzieś tak napisałem?

    > Zawsze jest ISO oraz ew. czas ekspozycji dla klatki.

    No jest oczywiście, no ale nie zawsze chcemy mieć film 'grubości' 5mm, więc
    przysłonę trzeba zamknąć i AF przestaje działać.

    > Przymykanie obiektywu
    > w obu przypadkach AF zmniejsza światło na matrycy, a gdzieś ten limit dla
    > kontrastowego też jest. Zresztą w SLT nic nie stoi na przeszkodzi by
    > używać też kontrastowego AF (dodatkowo lub zamiast).

    No to cofamy się do braku zalety szybkiego fazowego AF podczas filmowania i
    jazdy szkłem przód tył i próbkowania kontrastu.

    > Nowe SLT pewnie dostaną możliwość przymykania do f/6.3, bo z technicznego
    > punktu widzenia dla aparatu bez znaczenia czy ma max, f/6.3 czy jest jest
    > do tego f/6.3 przymknięty, a do tej wartości działa normalnie fazowy AF.

    Nowe to dostaną fazowy AF z podniesionym lustrem, a lustro zostanie do tego
    do czego jest potrzebne - do kadrowania - ale może nie piszmy o przyszłości
    a o a33 i a55 bo narazie to albo filmujemy z AF na pełnym otworku, albo z
    kontrastowym AF - więc tak trochę cienko.

    > Im mniejsze opóźnienie tym lepiej przy takich zdjęciach z ręki. IMHO
    > szybkostrzelność właśnie do tego się przyda najbardziej.

    A propo opóźnienia, to lag wyświetlacza swoje robi jak już piszemy o chwili
    naciśnięcia spustu :)

    > Dlatego Ci piszę, że to specyfika, bo oba rozwiązania mają swoje plusy i
    > minusy. Na takim EVF możesz mieć histogram, wygodniej parametry i lepszą
    > wielkość oraz jasność niż mają budżetowe lustra. Do wizjera jaki ma A900
    > nie musisz tego nawet porównywać, bo ten jest świetny. Przy tanich
    > aparatach jest jednak wiele gorzej i tam już można się zastanowić co
    > wybrać. EVF się rozwijają i są coraz to lepsze, kiedyś nikt może nie
    > będzie miał złudzeń na temat tego jakie rozwiązanie jest fajniejsze. Od
    > czegoś trzeba zacząć.

    A pełne lustra to się nie rozwijają? Mało które nie ma teraz LV z histogramami i
    bajerami, ale zawsze możesz włączyć kadrowanie optyczne lustrem, czego soniak Ci
    nie da. A lepiej to mieć niż nie - nawet kosztem dyskusyjnego AF we filmach.

    > Dzisiejsze aparaty wcale nie cierpią jakoś z powodu braku prądu, więc dla
    > mnie to bez znaczenia. Stu milionów zdjęć nie robię per sesja :)

    Ale matryce nagrzewają się podczas kadrowania całkiem normalnie jak podczas
    filmowania i szumią itd - no ale nie każdy o tym wie _przed_ zakupem prawda?

    > Za to z tym wyższym trafiasz w sedno istoty SLT - to takie skrzyżowanie
    > kompaktu i lustrzanki. Oba z nich mają wady i zalety. Sprzedaż tych SLT
    > dowodzi, że wielu ludziom to się spodobało i chyba o to chodziło.

    Świadomym nabywcom? Wątpię, a samą konstrukcję widzę jako sumę wad luster i
    evili.

    Inni też się w tym czasie nauczą :)