    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Dlaczego narzekają na Sony Alpha A... ?
    Date: Sun, 16 Jan 2011 22:52:07 +0100

    On 2011-01-16 20:36, Sergiusz Rozanski wrote:
    > No tak, więc o co chodziło z tym cichym AF, jak to zależy od szkła a nie
    > body? Więc to się okazuje nie jest zaleta A33 czy A55 tylko szkła, więc
    > brak tej zalety.

    A gdzie ja twierdzę, że te konstrukcje mają taką zaletę, że AF jest cichy?
    Jedynie co to nie zgodziłem się z bzdurą, że fazowy AF jest głośny w tych
    aparatach.

    > Ja nie pisałem o słabych warunkach oświetleniowych!!! wręcz przeciwnie one są
    > doskonałe, więc nalezy zamknąć przysłonę i dupa AF nie działa - więc to też
    > nie jest zaleta A33 i A55 (coraz mniej tych zalet ;)

    Ale czemu uważasz, że poza przysłoną nie da się sterować ekspozycją?
    Zawsze jest ISO oraz ew. czas ekspozycji dla klatki. Przymykanie obiektywu
    w obu przypadkach AF zmniejsza światło na matrycy, a gdzieś ten limit dla
    kontrastowego też jest. Zresztą w SLT nic nie stoi na przeszkodzi by
    używać też kontrastowego AF (dodatkowo lub zamiast).
    Nowe SLT pewnie dostaną możliwość przymykania do f/6.3, bo z technicznego
    punktu widzenia dla aparatu bez znaczenia czy ma max, f/6.3 czy jest jest
    do tego f/6.3 przymknięty, a do tej wartości działa normalnie fazowy AF.

    > No bez przesady, albo coś zapieprza przez wizjer tak że na soniaczym EVF to
    > widzisz jak już tego nie ma i HDR _w ogóle_ odpada, albo da się cyknąć z
    > 4-6fps też, to nie aż tak duża różnica. Amatorskie 10fps można zastąpić po
    > prostu 30fps w avi :)

    Im mniejsze opóźnienie tym lepiej przy takich zdjęciach z ręki. IMHO
    szybkostrzelność właśnie do tego się przyda najbardziej.

    > Nie, to specyfika, rotfl, to jest zaleta lustrzanek - podstawowa, a wada
    > nielustrzanek, no a a55 i a33 to są lustrzanki które jako jedyne nie posiadają
    > tej zalety, więc imo mają wade konstrukcyjną, a nawet założeniową.

    Dlatego Ci piszę, że to specyfika, bo oba rozwiązania mają swoje plusy i
    minusy. Na takim EVF możesz mieć histogram, wygodniej parametry i lepszą
    wielkość oraz jasność niż mają budżetowe lustra. Do wizjera jaki ma A900
    nie musisz tego nawet porównywać, bo ten jest świetny. Przy tanich
    aparatach jest jednak wiele gorzej i tam już można się zastanowić co
    wybrać. EVF się rozwijają i są coraz to lepsze, kiedyś nikt może nie
    będzie miał złudzeń na temat tego jakie rozwiązanie jest fajniejsze. Od
    czegoś trzeba zacząć.

    > Gdyby a33 był evilem lub kompatem to po prostu by nie miał kadrowania bezprądowego,
    > ale to jest lustrzanka która tego nie ma, ma za to gabaryt jakby miała :) - wada.

    Dzisiejsze aparaty wcale nie cierpią jakoś z powodu braku prądu, więc dla
    mnie to bez znaczenia. Stu milionów zdjęć nie robię per sesja :)

    Za to z tym wyższym trafiasz w sedno istoty SLT - to takie skrzyżowanie
    kompaktu i lustrzanki. Oba z nich mają wady i zalety. Sprzedaż tych SLT
    dowodzi, że wielu ludziom to się spodobało i chyba o to chodziło.

    > Chyba u soniaków.

    U wszystkich są podobne. Im niżej z ceną tym gorzej.

    > O ile ten bubel technologiczny będzie w ogóle kontynuowany.

    Te dwa co to są dobrze się sprzedają, więc na pewno doczekają się
    kontynuacji. Sony pewnie nauczy się jak to rozwiązanie ulepszyć jeszcze.
    Ja tego też nie kupię, ale kiedyś może już nie być wyboru :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564