    From: "waldek" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Dlaczego narzekają na Sony Alpha A... ?
    Date: Sun, 16 Jan 2011 20:22:25 +0100

    > Mnie trochę martwi brak makro i lepszego zbliżenia niż to na zwykłym
    > 18-55 (w hybrydzie było w standardzie) ale myślę, że lepsza matryca
    > (niższe szumy) nieco nadrobią te braki dając kadrować fragmenty zdjęć.
    > Póki co mam takie teoretyczne wrażenie, że zakup kiedyś w przyszłości
    > obiektywu 18-200 powinien starczyć no ale nie wiem jak będzie :)

    Witam!
    Miałem 3 lata temu podobne dylematy - przesiadałem się z KM Z1. Teraz jestem
    o 3 lata mądrzejszy. W tamtym czasie wybrałem A300 z kitowym obiektywem
    18-70. Zresztą wtedy nie było takiego wyboru jak teraz. Okazało się że ten
    obiektyw jest niezbyt ostry. Kupiłem na aukcji tanio używaną Minoltę 28-75
    f2,8 i ten jest moim ulubionym obiektywem. Miałem też Tamrona 17-50 ale nie
    leżał mi ten zakres i sprzedałem bez straty. Potem dokupiłem "spacerzooma"
    28-200, potem makro Cosinę100 i starszą Sigmę macro 50mm bo fotografuję dużo
    makro - kwiatki. Przed ostatnimi wakacjami zamieniłem Tamrona na Sigmę
    18-200 (Fajny obiektyw ale trochę ciemny ale czasem nie chce się nosić
    kilku) Dalej mam tą A300 i nie widzą potrzeby zmiany.

    Jeśli bym Ci doradzał to na początek kup aparat z kitem 18-55 z testów
    wynika że jest on lepszy od poprzednika, ewentualnie dokup soczewki aby
    pobawić się w makro (tak miałem przez rok dopuki nie kupiłem obiektywu
    macro, zresztą mam te soczewki chyba jeszcze gdzieś)
    (Jeśli chcesz więcej porad to proszę na priwa bo nie chce mi się więcej
    pisać)
    Pozdrawiam - Waldek