  • Data: 2011-01-16 17:37:00
    Temat: Re: Dlaczego narzekają na Sony Alpha A... ?
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-01-16 14:12, Sergiusz Rozanski wrote:
    > Jak szkło ma zwykły silnik to hałasuje tak samo. Oczywiście w
    > kontrastowym musi próbkować i latać wokół celu, fazówka przesówa
    > raz i dobrze (lub nie dobrze, ale raz ;)

    No właśnie, szkło to inna sprawa. Są ciche i głośne :) Ale szkło ma się
    nijak do tej konkretnej konstrukcji.

    > Pod warunkiem że kręcisz na otwartym szkle, bo w słoneczny dzień jak
    > zamkniesz szkło to już niekoniecznie będzie AF działał :) a raczej w
    > ogóle nie będzie działał.

    Ale to też tyczy kontrastowego AF, który również działa gorzej w słabych
    warunkach oświetleniowych lub przy przymkniętym szkle.

    > na 1-2 sek? bo później już się zatka?

    Ale to bez znaczenia, bo szybkostrzelność dzisiaj ma coraz to inne
    zastosowanie. Np HDR - normalnie potrzebujesz statywu i precyzyjnego kadru
    do składania. Przy takiej szybkości dałoby się to nawet z ręki.

    > Wyróźnia je wada w założeniach :) rezygnacja z podstawowych zalet lustra
    > np energooszczędnego i szybkiego kadrowania optycznego.

    Tylko to nie jest wada, a specyfika. Wszelkie kompakty i EVIL-e dają obraz
    na LCD lub EVF więc nie można przez to spisywać aparatu na straty. Co
    więcej w tej klasie sprzętu wizjery są wyjątkowo słabe.
    Sam tego sprzętu nie kupię, bo moje potrzeby filmowe mieszczą się w
    zakresie filmu bez AF oraz ew. filmowania z detekcją kontrastu.
    Najprawdopodobniej wspomniany A77 będzie miał to co A55 i podnoszenie tego
    lustra, więc przynajmniej dwie wady tego rozwiązania odpadną. Na razie nie
    ma co liczyć na taki aparat w segmencie pełnych klatek (i dobrze).

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564