    From: "Robert" <r...@p...naOnecie.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Dlaczego narzekają na Sony Alpha A... ?
    Date: Sun, 16 Jan 2011 14:19:43 +0100

    "Przemolo" napisał:
    > Patrząc na ceny i opinie raczej zdecyduję się na A390 lub a450. Jako, że
    > jestem użytkownikiem hybrydy (kompakta) trochę martwi mnie tylko brak
    > pełnego live view w a450. Powiedzcie proszę czy w praktyce to bardzo
    > przeszkadza? da się wygodnie robić zdjęcia korzystając z wyświetlacza bez
    > tego bajeru?

    Podejdź do jakiegoś sklepu (MM, Saturn itp...) i przede wszystkim POMACAJ.
    Chwyć, ułóż łapska na korpusie, "poczuj" aparat.
    Jeśli coś Ci nie gra, nie leży, nie pasuje - odrzuć i nawet nie wnikaj w
    specyfikacje.
    Wygoda to jedna z ważniejszych spraw, na które powinieneś zwrócić uwagę.

    Co do czytania opinii w sieci (i na tej grupie): wrzucaj do kosza częste
    teksty, że jedynie słuszne marki to N i C. Nawet chyba w tym wątku ktoś tak
    napisał...
    To jedna z największych bzdur w wątkach typu "jaki aparat kupić".
    Wiele zależy od tego, DO CZEGO będziesz używał aparatu. Czy raczej będzie to
    makro, czy krajobrazy, czy portrety... Skoro od jakiegoś czasu używasz
    hybrydy, powinieneś wiedzieć, co Cię bardziej rajcuje. I pod tym kątem
    poczytaj o dostępności obiektywów (np. coś szerokiego do wnętrz i
    krajobrazów, coś jasnego do portretów, coś do makro, itd..). Prawda jest
    taka, że z kitowym obiektywem poczujesz niedosyt prawdopodobnie dość szybko.
    I zacznie się polowanie na inne obiektywy, których ceny bywaja różne....

    Jeśli z kasą trudno i będziesz chciał uzywać manualnych, starych obiektywów,
    przemyśl zakup Pentaxa. Dobrze współpracuje z dowolnymi słoikami, a poza tym
    to dobry, chwalony sprzęt. Poczytaj o modelach K-x lub K-r.